-
چرا افراد خلاق در تصاحب مناصب مدیریتی موفق نیستند؟
سهشنبه 26 مهر 1390 00:40
منبع: Wharton مترجم: هوتسا عسگرینسب برگرفته از سایت modiriran.ir مولر به کمک همکارانش جک گونکالو و دیشان کادمر از دانشگاه کورنل مطالعاتی انجام دادند که در مقالهای تحت عنوان «شناخت رهبری خلاق» و با موضوع روانشناسی اجتماعی تجربی در ماه مارس2011 به چاپ خواهد رسید، این مقاله درباره نظر همکاران افراد خلاق در مورد آنها...
-
چگونه به کسب و کار خود رونق دهیم؟
سهشنبه 26 مهر 1390 00:37
حسین عابدی - روزنامه جامجم ارزش کار خود را بالا ببرید و به همان اندازه شاهد رونق حرفه خود باشید. آدمهای موفق در یک محیط کاری جدید به شغل خود همانند یک محصول مهم تجاری مینگرند، هرگز ارزشهای آن را دست کم نمیگیرند و بخوبی آگاهند تا زمانی در محیط کارشان ارزشمندند که بتوانند سودآوری داشته باشند، چه برای خود و چه برای...
-
مک دونالد؛ نمونه کامل کنترل ها
سهشنبه 26 مهر 1390 00:33
ماهنامه تدبیر - ترجمه و تلخیص: مرتضی شأنی چند شرکت محدود تجاری می توانند در جهان امروز همانند مک دونالد از رشد باثبات برخوردار باشند. مک دونالد ابتدا با محصول ساده یعنی همبرگر شروع و تنوع آن را با گذشت زمان زیاد کرده است. ● تاریخچه ری کراک ۵۷ ساله با دشواریهای جدی روبه رو بود و در طول زندگی همواره آرزوی ثروتمندشدن را...
-
8 تکنیک جذب اعتماد مخاطبان در وب سایت و فروشگاه مجازی
سهشنبه 26 مهر 1390 00:26
تهیه کننده: امین گرجی حتما پیش آمده است که وقتی حتی برای اولین بار وارد برخی از سایت ها می شوید ناخود آگاه به آنها اعتماد می کنید. حاضرید از فروشگاه آنها خرید کنید و مطالبشان را سر فرصت بخوانید. درباره آن با دوستان خود صحبت می کنید. در زیر به شیوه هایی اشاره می کنم که باعث خواهد شد بازدیدکنندگان و مشتریان به وب سایت...
-
شریل سندبرگ : چرا ما تعداد کمی زن رهبر و پیشرو داریم؟
دوشنبه 25 مهر 1390 11:32
-
استنلی مککریستال:بشنو، یادبگیر، بعد رهبری کن
دوشنبه 25 مهر 1390 11:26
-
تاندیا نیوتن : پذیرش تفاوتها ، پذیرش خودم
دوشنبه 25 مهر 1390 11:16
-
پنج شیوه برای دوباره کوک کردن گوشهایمان
دوشنبه 25 مهر 1390 11:02
-
خلاصه کتاب مدیریت کاربردی وقت
دوشنبه 25 مهر 1390 10:54
مدیریت کاربردی وقت(چگونه از وقت خود بهتر استفاده کنیم) سعید اسلامی چاپ اول ، تابستان73 مقدمه زمان از جمله نعمتهای گرانبهایی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق میباشد. بسیاری از افراد ادعا می کنند که وقت آنها به هدر نمی رود و ابراز می دارند که: من خیلی سازمــاندهی شده کار می کنم، می دانم کجا می روم، می دانم چکار می کنم...
-
اندازه گیری رضایت مشتری(CSM)چیست؟
دوشنبه 25 مهر 1390 02:04
برگرفته از اتاق مدیریت ارتباط با مشتری اندازه گیری رضایت مشتریان یکی از فعالیت های بسیار مهم برای هر سازمان است. سازمانی که بتواند رضایت مشتریان خودش را اندازه گیری نماید، در حقیقت مانند این است که علائم حیاتی خودش را دائماً پیش رو دارد، و می تواند آنها را کنترل کند و با توجه به آنها سازمان خودش را به پیش ببرد. امروزه...
-
سرمایه دانش شخصی
یکشنبه 24 مهر 1390 13:15
نویسنده: احسان شعاریان نقل از : پایگاه مقالات علمی مدیریت حتماً آن حکایت معروف را شنیدهاید که یادگیری صید ماهی، از گرفتن خود ماهی پرفایدهتر است. این حکایت قدیمی نشانگر این موضوع است که سرمایه دانشی از سرمایه مادی ارزشمندتر است. این برتری از دیرباز همواره مورد توجه متفکرین و اهل خرد بوده است تا اینکه عصر اقتصاد دانش...
-
محبوب ترین برند های دنیا را بشناسید
شنبه 23 مهر 1390 15:43
با وجود احساس لزوم صرفه جویی خانواده ها پس از رکود اقتصادی در جهان ، هیچ نشانه ای حاکی از کاهش تقاضا مشاهده نشده و برعکس استقبال از کالا ها و خدمات اساسی نیز افزایش یافته است.به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www.msn.com، سایت Forbes در همکاری با موسسه روابط عمومی جهانی Burson-Marsteller، شرکت مشاوره ای بازار...
-
اعلام ارزش 10 برند پرآوازه جهان
پنجشنبه 21 مهر 1390 16:58
مهدی لطفی ، مشاور بازاریابی شاید برای شما شگفت آور باشد که بزرگترین برندهای امروز، توسط افراد معمولی، اما با یک اراده استوار پدید آمده اند. خواهید دید که همه چیز از هیچ، پدید آمده است. البته امروز قرار نیست داستان آفرینش هر کسب و کار را از ابتدا تا انتها برای همدیگر تعریف کنیم.برای اینکه تصویر بهتری از نتیجه تلاش این...
-
ویژگی مدیران بهره ور
پنجشنبه 21 مهر 1390 10:21
1- فرهنگ سازمانی ؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی میشناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل میکند . 2- به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکهای دارد . 3- به نیازهای انسانی کارکنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج مینهد . 4- کارکنان را به کاربرد طیفهای گوناگون دانش ( خرد ؛...
-
مصاحبه با مدیر فناوری اطلاعات شرکت لنووو
سهشنبه 19 مهر 1390 13:01
مصاحبه با مدیر فناوری اطلاعات شرکت لنووو نقش «آی تی» در دگرگون سازی کسب و کار جهانی نویسنده: کوین وی ونگ- مترجم: محمود بیگلری خانم زیااویان ونگ استراتژی خود را اینگونه شرح میدهد: «در یک مدل با مقیاس جهانی، سیستم آی تی باید با اعمال استانداردسازی روند کسبوکار در سطح جهان، باعث بهرهوری بیشتر شود. اما باید نیازهای...
-
منظر مشتری در balanced Scoredcard
سهشنبه 19 مهر 1390 12:32
برای انتخاب اهداف و سنجه های مربوط به مشتری سازمان می بایست به دو سوال حیاتی پاسخ دهند: اول اینکه چه کسانی مشتری هدف ما هستند؟ و دوم اینکه ارزش پیشنهادی ما برای آنها چیست؟ بسیاری از سازمانها معتقدند که مشتریان خود را می شناسند و می دانند که برای آنها چه محصولات و خدماتی عرضه میکنند ولی در واقع همه چیز را برای همه...
-
پنج روش ماهرانه برای گرفتن شغل جدید
دوشنبه 18 مهر 1390 12:33
منبع: HBR مترجم: رویا مرسلی ،نقل از دنیای اقتصاد جستوجو برای یک شغل جدید میتواند یک تجربه دلسردکننده و ناامیدکننده باشد. ممکن است بدون هیچ دلیلی رد شوید یا سوالاتی از شما پرسیده شود که میل ندارید به آنها پاسخ دهید یا معیارهایی که با آن مورد قضاوت قرار میگیرید برای شما ناشناخته باشد. شاید به همین خاطر باشد که بسیاری...
-
5 روش هوشمندانه و مفید برای کار
دوشنبه 18 مهر 1390 12:30
پروانه گودرزی - روزنامه دنیای اقتصاد بیشتر افراد این توصیه را شنیدهاند که باید هوشمندانهتر کار کنند و نه زیادتر،ولی تعداد کمی واقعا از این توصیه پیروی میکنند. این روزها بیشتر صاحبان تجارت و مدیران اجرایی برای دستیابی به اهدافشان ساعتهای طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبور شوید ساعتهای زیادی از یک روز عادی را...
-
دلایل موفقیت مک دونالد در جذب سرمایه گذاران
دوشنبه 18 مهر 1390 12:25
مک دونالد با انتشار درآمد خود در سه ماه پایانی سال، سه ماه رشد را در ادامه روند موفقیت های خود ثبت کرد. به گزارش ام بی ای نیوز و به نقل از سایت www. wallstcheatsheet.com، این رستوران از اندک شرکت هایی است که چه در شرایط بحران و چه در صورت بهبود وضعیت به رشد خود ادامه می دهد. از دلایل موفقیت مک دونالد در جذب سرمایه...
-
برندهایی با باوفادارترین مشتری ها
چهارشنبه 13 مهر 1390 12:17
اگرچه یکی از مهمترین اهداف هزینه کردن کلان در راه ساختن برندهای ماندگار و تاثیرگذار، ایجاد حس وفاداری برای مشتری است، اما درصد کمی از مشتریان هستند که صرفا به خاطر برند و نام تجاری یک شرکت، محصولاتش را می خرند. اما همین درصد کم هم برای شرکت ها غنیمت است، چراکه این شرکت ها با استفاده از همین مشتریان می توانند تبلیغات...
-
چگونه تبلیغات دهان به دهان را هدایت کنیم؟
سهشنبه 12 مهر 1390 11:52
تهیه کننده : محسن سلیمانی در صورتی که شرکتی از بازاریابی از طریق توصیههای زبانی به خوبی استفاده کند، نتایج بسیارموثری به بار میآورد و میتواند چنان تاثیری در زمینه رقابت ایجاد کند که نتایج روشهای دیگر بازاریابی به ندرت به پای آن میرسد. با این حال بسیاری از نمایندگان بازاریابی از توسعه روشهای بازاریابی دهان به...
-
مشخصههای جامعه اطلاعاتی در دنیای امروز
سهشنبه 12 مهر 1390 11:50
منبع :همشهریآنلاین: اطلاعات در جامعه اطلاعاتی، نه تنها ارزش اقتصادی دارد بلکه محور اقتصاد قرار گرفته است و هر که قدرت خرید آن و مهارت و آگاهی لازم برای استفاده از آن را داشته باشد میتواند از آن بهرهمند شود در این وضعیت دیگر خرید و فروش و تجارت اطلاعات در سطح ملی و فراملی مفهومی ندارد، بلکه اطلاعات در سطوح متفاوت...
-
نقطه اشباع در تبلیغات
دوشنبه 11 مهر 1390 16:53
منبع HIRSH, EVAN AND SCHWEIZER MARK. “THE ADVERTISING SATURATION POINT,” STRATEGY + BUSINESS, ISSVE 40, 2005 ماهنامه تدبیر مترجم: مانا شاکرین رشته بازاریابی دوران ابتدایی شکل گیری خود را پشت سر میگذاشت که جان وانامیکر اسطوره فروشگاه های زنجیره ای قرن نوزدهم اظهار داشت : «نیمی از پولی را که صرف تبلیغات کردم به هدر...
-
تبلیغات نامرئی یا تبلیغات غیرآشکار
دوشنبه 11 مهر 1390 16:51
شیوه ای از ”تبلیغات غیر مستقیم” که در آن، آگهی دهنده، پیام خود را به گونه ای طراحی می کند که از حاشیه های پایین گستره شنوایی و بینایی مخاطبان بهره گیرد تا ضمیر نا خودآگاه آنها را متاُثر سازد. بدین منظور از شگردهای مختلف الکترونیکی و کامپیوتری و روان شناختی تواًم استفاده می شود. حاشیه های پایین گستره شنوایی شدتی، شامل...
-
واحدهای سازنده مدیریت ارتباط با مشتری
دوشنبه 11 مهر 1390 11:52
CRM یا مدیریت روابط با مشتری را یکی از کلیدهای تعیین کننده موفقیت شرکتها در قرن 21 ذکر کرده اند. از نظر بسیاری از شرکتها، CRM راهبردی تجاری است که سود، درآمد و رضایت مشتری را با لحاظ موارد ذیل برآورده می سازد. تقویت رفتارهای سازمانی به گونه ای که در جهت تحقق نیاز و رضایتمندی مشتری باشد. انجام فرایندهای متمرکز بر...
-
کیفیت خدمات و رضایت مشتری
یکشنبه 10 مهر 1390 12:57
کیفیت خدمات و رضایت مشتری موضو عاتی هستند که در زمینه بازاریابی و مدیریت خدمات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند . تحقیقات بسیاری درباره این دو مفهوم ، اندازه گیری آنها و رابطه میان این دو مفهوم انجام شده است . با اینکه اکثر محققان بر اهمیت این دو موضوع و رابطه میان آنها تأکید نموده اند ولی در تحقیقات انجام شده توافق...
-
تصمیمات بهتر در شرایط بیثباتی
پنجشنبه 7 مهر 1390 12:07
منبع: Mckinsey مترجم: رویا مرسلی نقل از دنیای اقتصاد خلاصه:شرکتها نمیتوانند آینده را پیشبینی کنند، اما میتوانند سازمانی ایجاد کنند که آینده هرچه باشد آنها بتوانند به حیات خود ادامه دهند و رشد کنند. شوک اقتصادی سال 2008 و رکودی که به دنبال آن شاهد بودیم، فقط در مسیر اقتصاد جهانی بی ثباتی ایجاد نکرد، بلکه اعتماد...
-
راهکارهایی که جابز و سیبش را ماندگار کرد
پنجشنبه 7 مهر 1390 02:40
منبع: بانکی دات آی آر استیو جابز، مرد همیشه ماندگار دنیای فناوری، در حالی به خاطر بیماری اش به 35 سال فعالیت خود پایان داد که در طول این سال های طولانی همواره با روش ها و راه حل های غیرعادی خود درخشیده است. دنیای فناوری هموراه از جابز به نیکی یاد خواهد کرد، چرا که این مدیر موفق با راهکارهای منحصربه فرد خود سیب دنیای...
-
نصیحتی به بازاریاب مستقیم: اجازه دهید "سخن گفتن" را مردم انجام
چهارشنبه 6 مهر 1390 13:14
منبع : mbanews.ir گسترش شبکه های اجتماعی در اینترنت، موهبتی برای بازاریابهای مستقیم قلمداد می شود. ارتباط با دوستان و یافتن دوستان جدید برای صدها میلیون کاربر شبکه های اجتماعی بسیار سرگرم کننده است. اما از بعد دیگر، این شبکه ها در نظر بازاریابها ، بانکهای اطلاعاتی بزرگی هستند که اطلاعات مصرف کنندگان را در اختیار آنها...
-
سوالی که میتواند آینده شرکت شما را پیشبینی کند
چهارشنبه 6 مهر 1390 13:01
مترجم: زهره همتیان آیا این احتمال میرود که مشتریانتان کسبوکار شما را به دوستان خود پیشنهاد کنند؟ پاسخ این پرسش میتواند تعیین کند کسبوکار شما موفق میشود یا شکست میخورد. اکثر شرکتهایی که تازه راهاندازی شدهاند، میدانند که آیا مشتریانشان از آنها راضی هستند یا خیر. اما هنگامی که کسبوکار خود را تا حدی توسعه دادید...