-
اثر مذاکره بر زندگی جاری
سهشنبه 5 مهر 1390 11:42
منبع: کتاب، اصول، فنون و هنر مذاکره یک مذاکره بد که از قواعد مذاکرات حرفهای و اصولی پیروی نمیکند، گاهی تاثیرات جبرانناپذیری روی زندگی شخصی یا در سطحهای کلانتر در حد ملی یا تاریخی دارد. شاید هر کس در زندگی خود مثالهایی را داشته باشد که از گفتهشدن کلامی که نمیبایست میگفت، کماکان پشیمان باشد یا هنوز از اینکه...
-
مهارتهای با ارزش جهت موفقیت در فروش
یکشنبه 3 مهر 1390 14:35
منبع: Forbes مترجم: هوتسا عسکری نسب راز فروش موفق یک محصول به نحوه ارائه خدمات یا دادن نظر، پرسیدن سوال و گوش کردن دقیق به پاسخ مشتریان بستگی دارد. بسیاری از فروشندگان به جای داشتن درک صحیحی از نیازها و خواستههای مشتریان، سعی در متقاعد کردن آنها به خرید دارند. به منظور موفقیت در فروش همواره به مهارتهای خوب گوش دادن...
-
قیمت در بازار کار؛ بسته جبران خدمت
پنجشنبه 31 شهریور 1390 13:16
نویسنده : مراد احمدی پور چکیده : حتماً برای شما هم پیش آمده است که تاکسی، مبلغی بیش از مبلغ مورد انتظار از شما طلب کرده باشد و این حتماً برایتان بسیار ناراحت کننده است چون آن مبلغ را در مقابل خدمات انجام شده، زیاد پنداشته اید. این اتفاق معمولاً زمانی که برای خرید به بازار می روید هم می تواند تکرار شود. واضح است که شما...
-
تأثیر هیجان مصرف بر رضایت مشتری و تبلیغات شفاهی
پنجشنبه 31 شهریور 1390 13:11
نویسندگان : دکترمحمد طالقانی دانشیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رشت) Taleghani@iaurasht.ac.ir شیوا حسنی مقدم دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم وتحقیقات گیلان) چکیده این مقاله به بررسی تأثیر هیجان مصرف بر رضایت مشتری و تبلیغات شفاهی می پردازد. پایه...
-
هفت درس از زندگی کاری استیو جابز
چهارشنبه 30 شهریور 1390 12:08
استیون پل جابز (متولد ۲۴ فوریه ۱۹۵۱) مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانهای شرکت اپل و یکی از چهرههای پیشرو در صنعت رایانه است. او به همراه استیو وزنیاک با بنیان گذاشتن شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ و ارائهٔ رایانهٔ اپل . ۱) سادگی را انتخاب کنید از نظر جابز، سادگی نهایت پیچیدگی است. او به ایده های بسیاری نه گفته است تا بتواند...
-
راه حل بازاریابی اجتماعی برای خروج از تله فقر
چهارشنبه 30 شهریور 1390 12:06
نویسنده:فیلیپ کاتلر مترجم: میثم هاشمخانی در چارچوب یکی از برنامههای حمایت دولت از سازمانهای غیردولتی، تصمیم گرفته شد که یک سازمان دولتی به عنوان مجری این طرح انتخاب شده و در ازای پرداخت بخشی از هزینه پروژههای ارائهشده توسط سازمانهای غیردولتی، این سازمان دولتی 2 نفر را به عنوان اعضای ناظر برای شرکت در کلیه جلسات...
-
چگونه مصرفکننده را تحت تاثیر قرار دهیم
چهارشنبه 30 شهریور 1390 12:05
زمانی که مجلهای را ورق میزنید یا به تلویزیون نگاه میکنید راهی ندارید جز این که تحت هجوم پیامهایی قرار بگیرید که به شما میگویند چگونه زمان خود را بگذرانید یا پول خود را خرج کنید. اینکه محصولی که تبلیغ میشود بانک خاصی باشد یا نوشابه یا ساعت یا کیف خاصی، فرقی نمیکند. تبلیغات، شما را به پول خرج کردن تشویق میکنند....
-
مناسب زمان رفتار کنید
چهارشنبه 30 شهریور 1390 12:04
زیاد شتاب نکنید. گذر زمان در این منحنی زنگولهای معمولا با سالیان سنجیده میشود نه با هفتهها و ماهها. این چهار گروه و گذر بین آنها نشانگر مراحل مختلف از عمر محصول شماست. هرکدام از این مراحل بسیار متفاوت هستند. اگر مناسب هرکدام از این مراحل عمر محصولتان رفتار کنید، کارها بسیار بهتر پیش خواهد رفت. دختران نهساله آرایش...
-
چگونه در بازی ارتباط برنده شویم
یکشنبه 27 شهریور 1390 12:13
منبع: مدیرسبز در کسب و کار، «روابط» نقش مهمی بازی میکنند، همه ما این موضوع را میدانیم اما اغلب آن قدر درگیر مسائل روزانه میشویم که به بهترین راههای ممکن برای ایجاد ارتباط فکر نمیکنیم. وقتی با آدمهای موفق صحبت میکنیم، آنها دلیل موفقیتشان را در نوع رابطه و اعتمادی میدانند که بین شرکا و دوستان برقرار کردهاند....
-
انتظارات مشتری
پنجشنبه 24 شهریور 1390 11:50
منبع : دنیای اقتصاد انتظارات مشتری توقعاتی است که به طور حتم به آن نیاز ندارد، ولی برآورده شدن آن، احساس خوشایندی در او ایجاد میکند که پایداری رابطه را سبب میشود. بنابراین به نظر میرسد که جلب رضایت مشتریان با تامین انتظارات آنها رابطه مستقیم خواهدداشت. به طور کلی میتوان انتظارات مشتریان را به دو گروه دستهبندی...
-
نقش عکاسی تجاری در موفقیت فروش
دوشنبه 21 شهریور 1390 13:09
منبع: پول نیوز بدون شک تنها یک عکاس تجاری حرفهای میتواند با نگاه ریزبین و خلاقیت قوی خود از طریق تصویر پیام مورد نظر یک شرکت را به مخاطب منتقل کند. استفاده از شیوههای خلاقانه در معرفی یک نشان تجاری و محصولات آن باعث جلب توجه هرچه بیشتر افراد میشود. ممکن است در نگاه اول استفاده از عکسهای آماده و غیر حرفهای برای...
-
تجارت بدون شناخت بازار
دوشنبه 21 شهریور 1390 12:59
منبع : نظام جامع اطلاع رسانی ممکن است بازارغیررقابتى باعث شده باشد بسیارى از کارخانجات بزرگ محصولاتشان را بدون مشکل چندانى در داخل کشور بفروشند، ولى وقتى پاى صادرات محصولات به میان مى آید مشخص مى شود که ایرانیان چندان بازاریاب هاى خوبى نیستند. تولیدکنندگان ما نمى توانند از تکنیک هاى بازاریابى به خوبى استفاده کنند و در...
-
یک مدیر فروش موفق
شنبه 19 شهریور 1390 13:17
منبع: اینترنت مترجم: عسکر نوربخش - ماهنامه تدبیر سال پیش که اولین پست مدیریتی فروش را کسب کردم، تیم فروشی تشکیل دادم که تعداد اعضای آن ۱۰ نفر بود. تجربه کاری افراد تیم که به غیر از خودم ۹ نفر بودند از یک سال فراتر نمی رفت. به وضوح می توان گفت که عملکرد آنها زیر استاندارد بود و طرز تفکرهای خاصی بر بخش فروش حاکم بود،...
-
چه نوع تبلیغی موجب فروش میشود؟
شنبه 19 شهریور 1390 13:14
منبع :راهبرد اقتصاد فردا فرض کنید که کارتان را امروز صبح با حضور در بنگاه تبلیغاتی من آغاز کردهاید و در دفتر من لمیدهاید تا توصیههایی را بشنوید. من با توضیحات کلی درباره چگونگی انجام دادن کارتان شروع خواهم کرد. در فصلهای بعدی درباره ساختن تبلیغات برای مجلات، روزنامهها، تلویزیون و رادیو توصیههای مشخصتری به شما...
-
چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش را افزایش دهد؟
شنبه 19 شهریور 1390 13:12
1. از آزمایش «خوب که چی؟» استفاده کنید وقتی متن تبلیغ خود را نوشتید، آنرا بخوانید و ببینید آیا از آزمایش «خوب که چی» سربلند بیرون میآید؟ اگر بعد از خواندن تبلیغ، فکر کردید که مخاطب هدف با جمله «خوب که چی» به آن پاسخ میدهد، آنقدر آنرا بازنویسی کنید تا پاسخ مخاطبان چیزی شبیه این باشد: «این دقیقا همان چیزی است که...
-
تبعات استراتژی بد
پنجشنبه 3 شهریور 1390 03:14
مترجم: آوا کشاورز ریچارد راملت، استاد مدیریت دانشگاه UCLA معتقد است استراتژیهای بد بسیار فراوان است. مدیران ارشدی که بتوانند آنها را تشخیص دهند، میتوانند شانس بیشتری برایایجاد استراتژیهای درست و مناسب داشته باشند. لرد هوراتیو نلسون، فرمانده ناوگان دریایی بریتانیا در جنگ با ناوگان فرانسه و اسپانیا (تحت فرماندهی...
-
راهکارهای عملی افزایش فروش
یکشنبه 23 مرداد 1390 14:03
مترجم و مؤلف:دکترعلیرضا حدادیان خلاصه کتاب: مهدی خادمی فصل اول : کلیات: فروشندگی شغل شریفی است چرا ؟چون فروشنده نیازهای خریدار را بر آورده می سازد .اکنون موفقیت در تجارت ، بیشتر از قبل به تلاش در فروش کالا به صورت حرفه ای نیاز دارد .فرق بین حرفه ای و غیر حرفه ای بودن در این است که فرد حرفه ای اول به حرفه اش فکر می کند...
-
اطمینان از موفقیت کارمندان
یکشنبه 23 مرداد 1390 13:55
مترجم: رویا مرسلی همه ما میدانیم که یکی از وظایف ضروری هر مدیر کمک به کارمندان برای تعیین اهدافشان و دسترسی به آنها است. کارمندان میخواهند بدانند نتیجه کارشان چطور در اهداف عالی شرکت نمود مییابد، در نتیجه تعیین اهداف درست، ارتباط میان اهداف آنها و اهداف شرکت را بهخوبی برای آنها و برای شما (بهعنوان مدیر) روشن...
-
خلاصه کتاب راهکارهایی ساده برای شغل شریف فروشندگی
شنبه 22 مرداد 1390 12:25
نویسنده: پرومود ترا مترجم: طوبی یکتایی قدمه: فروشندگی شغل شریفی است،چرا؟ چون تقریبا این فروشنده ها هستند که نیازهای عمومی و روزانه ی ما را برطرف می کنند؛ نیازهایی همچون مواد غذایی، البسه، مواد بهداشتی و درمانی،طیف گسترده ای از خدمات و صدها موارد دیگر. زمانه به سرعت در حال عوض شدن است. اکنون موفقیت تجارت بیشتر از قبل...
-
تبلیغات اثربخش و اثربخشی تبلیغات
سهشنبه 18 مرداد 1390 13:37
منبع : مدیر انلاین اگر ما می خواهیم مردم تبلیغ ما را ببینند باید توجه آنها را جلب کنیم. در الگویM5 همانطور که مشخص است باید هدف تبلیغات مشخص شود. در قدم دوم باید بودجه تبلیغات خود را مشخص نماییم. بودجه تبلیغات می تواند رسانه ما را مشخص کند. قدم سوم پیام تبلیغات است و به موازات آن از چه رسانه ای می خواهیم استفاده کنیم....
-
ارباب رجوع
سهشنبه 18 مرداد 1390 13:32
گردآورنده:امیدحیدری فر - نقل از وب سایت مدیریت در قرن 21 هزاره جدیدرا هزاره سازمانها لقب داده اند،امروزه توسعه کشورها به توسعه سازمانها بستگی دارد.هرگونه تلاش برای بهبود عملکرد سازمانهاتلاشی جهت ارتقاء کیفیت زندگی است.انسانهای هزاره جدید انسانهای سازمانی هستند،چراکه ازبدوتولدازبیمارستان ومدرسه وخدمات سایر سازمانها...
-
دیو خوان کسب و کار؛ "تعدیل نیروی انسانی
دوشنبه 17 مرداد 1390 13:37
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد با جمعی از فعالان کسب و کار و منابع انسانی به مناسبتی دور هم بودیم. یکی از دوستان باتجربه از زمانی می گفت که مجبور شد اپراتور لیفت تراکی را تعدیل کند که حتی پس از تعدیل! یکی از پاهایش در عملیات شرکت، حاضر نشده بود به خاطر وفاداری و حس تعلق، از شرکت شکایت کند؛ بدتر آنکه هیچ پرونده ای هم در...
-
شفافیت و ارزشیابی دقیق؛راه برونرفت از بحران
شنبه 15 مرداد 1390 10:48
منبع: دنیای ادقتصا نویسنده: هاری مارکوویت مترجم: جعفر خیرخواهان در ابتدای دهه 1950 زمانی که هاری مارکوویتز جوان به دنبال یافتن حوزه کاری در رشته اقتصاد بود برخوردی تصادفی با یک دلال سهام در شهر شیکاگو، سرانجام او را به نقطهای رساند که منطقی جدید درباره ریسک معرفی کند در آنچه که صنعت سرمایهگذاری بر پایه جذب سهام...
-
9 وجه تمایز کارآفرینان موفق و ناموفق
پنجشنبه 13 مرداد 1390 13:09
منبع: بانکی دات ای آر خلاصه: کارآفرینان موفق،نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگیشان دارند. تفاوت آنها با کارآفرینان ناموفق،ظریف،اما قابل تمیاز است. این تفاوتها فراتر از خواستهها و رویاهای آنهاست. این تفاوتها به عادات یا رموز نهایی برنمیگردد. تفاوت آنها به نیروی قابل سنجشی برمیگردد که در دایره تفکر و تعقل این افراد...
-
بالندگی سازمانی و شاخصهای سنجش آن
پنجشنبه 13 مرداد 1390 00:39
منبع: دوماهنامه توسعه انسانی پلیس چکیده: جنبش بالندگی سازمانی که در نیمه دوم سده بیستم پایهریزی شد و در دهه کنونی به رشد و رسایی در خور توجهی رسیده است، بر پایه مفروضاتی استوار است که با ارزشهای والای انسانی سازگاری کامل دارد. بالندگی سازمانی ریشه هر گونه توانمندی و شکوفایی در قلمرو تلاشهای انسانی را در «بالندگی...
-
سه راز شرکتهای موفق
دوشنبه 10 مرداد 1390 13:02
مترجم: زهره همتیان منبع : روزنامه دنیای اقتصاد برخی شرکتها عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند. این امر میتواند به خاطر شناخته شدن و معروفیت نام شرکت، نوآوری، سهم بازار یا شماری دیگر از ویژگیهایی باشد که یک شرکت خوب را در میان سایر شرکتها برجسته میکند. نکته مهم برای سرمایهگذار این است که قادر باشد برندگان احتمالی...
-
مدیران خودشیفته
یکشنبه 9 مرداد 1390 23:15
نویسنده: مریم بابائی منبع:نشریه ۷روز زندگی، شماره۱۰۰. بسیاری از مدیران کسب و کار، شخصیتی دارند که روانکاوان آن را شخصیت «خودشیفته» می نامند. این افراد برای برخی از سازمان ها و شرکت ها که به شور و هیجان و شهامت برای مسایل جدید نیاز دارند، مفید واقع می شوند، اما خودشیفتگان خلاق می توانند برای برخی سازمان ها نیز خطرناک...
-
کمک کنید تیم شما از تعارض دست بردارد و کار کند
یکشنبه 2 مرداد 1390 12:11
مترجم: رویا مرسلی تعارضهایی که اغلب در تیمها بهوجود میآید، میتواند شرایطی را برای شما بهوجود آورد، که دلتان بخواهد همه چیز را رها کنید، به دفتر کارتان پناه ببرید و با لذت بدون کار تیمیبه زندگی خود ادامه بدهید، اما مساله این است که وجود همکاری لازم است و هر چند ساده نیست، همفکری چند نفر در کارها اغلب نتیجه بهتری...
-
باورهای زنگ زده ،اندیشه های منجمد
شنبه 1 مرداد 1390 15:13
منبع : مقاله " باورهای زنگ زده ،اندیشه های منجمد "-نویسنده : مجتبی کاشانی -ماهنامه تدبیر- بهمن 1382 شماره 141 در کدام قرن زندگی می کنیم -در کدام قرن فکر می کنیم بحثی پیرامون فرهنگ و توسعه در سازمان و جامعه زیر باران بیا قدم بزنیم حرف نشنیده ای به هم بزنیم نوبگوییم و نو بیندیشیم عادت کهنه را به هم بزنیم خاویر...
-
مشق بازاریابی
دوشنبه 27 تیر 1390 09:20
اگر شما از آن دسته افرادی باشید که به تازگی کسب و کاری به راه انداختهاند. گفتههای زیر حتماً به شما و پیشرفت کسب و کارتان کمک خواهد کرد. همه کاسبان چه آنهایی که تازه وارد عرصه تجارت شدهاند و چه آنهایی که کهنهکار و با تجربهاند، در پی جلب مشتریان بیشتر و بیشتر هستند چرا که مشتریان از ارکان اصلی بقای یک کسب و کار و...