Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

8 تکنیک جذب اعتماد مخاطبان در وب سایت و فروشگاه مجازی

تهیه کننده: امین گرجی

حتما پیش آمده است که وقتی حتی برای اولین بار وارد برخی از سایت ها می شوید ناخود آگاه به آنها اعتماد می کنید. حاضرید از فروشگاه آنها خرید کنید و مطالبشان را سر فرصت بخوانید. درباره آن با دوستان خود صحبت می کنید.

در زیر به شیوه هایی اشاره می کنم که باعث خواهد شد بازدیدکنندگان و مشتریان به وب سایت شما اعتماد کنند و با شما ارتباط برقرار نمایند. تکنیک های جذب اعتماد باعث افزایش فروش شما خواهد شد. موارد زیر تکنیک هایی تاثیرگذار برای تبدیل یک بازدیدکننده به یک خریدار از فروشگاه اینترنتی شما است. شاید با کمک این تکنیک های فاصله خود را از دایره اعتماد مشتری کاهش دهیم.
1- مشخصات ارتباطی شما
نوع اطلاعات و نحوه نمایش ارتباط با ما از نکات کلیدی این اعتماد است. حتما آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید. بسیاری از شرکت ها بدلیل اینکه می خواهند تجارت خود را وابسته به وب نشان دهند و یا برخی از تیم هایی که در خانه کار می کنند به این آدرس و شماره تلفن اشاره نمی کنند. شماره تماس و آدرس یکی از کلیدی ترین اصول برای جذب اعتماد مشتری و افزایش فروش است.

2- طراحی زیبا و سنگین و کارا داشته باشید
بر خلاف نظر برخی، سلیقه ایرانی ها را سایت های شلوغ و پر از بنر های تبلیغاتی همه رنگ نمی دانم. ممکن است کاربران مدت بیشتری را در آن صرف کنند و یا با جذابیت های کاذب ایجاد شده روی لینک های آن کلیک کنند ولی نه برای شما و نه برای کسانی که به شما تبلیغ می دهند درآمدزا نخواهند بود. طراحی سنگین و شیک اعتماد ایجاد می کند و با افزایش میزان اعتماد مشتری، فروش شما افزایش می یابد.
لطفا این مورد را با طراحی های سنگین و پر از المان های گرافیکی اشتباه نگیرید. سعی کنید طراحی شما بر روی محصول و خدمات و سرویس های شما متمرکز باشد.
3- امنیت و تراکنش های امن
یکی از نکات دیگر در افزایش میزان فروش شما امنیت و استفاده از تراکنش های امن و یا همان پروتکل HTTPS است. شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که زمانی که می خواهید پولی حواله کنید وقتی HTTPS را می بینید خیالتان راحت می شود. حال اگر آن پروتکل را حتی برای عضویت های خود فعال کنید خریدار اعتماد بیشتری می کنند و راحت تر خرید می کند.
4- در صفحات خود Error نداشته باشید
هزاران بار شده است که به خاطر کوچکترین پیغام خطا در یک سایت آن را فورا بسته ام. مطمئن شوید سایت شما کوچک ترین خطایی  از هر نوعی نداشته باشد. مطمئن باشید با کوچکترین خطا کاربرانتان را برای همیشه از دست خواهید داد.
5- ریسک ها را با امکان برگشت پول و یا حتی کالا کم کنید
یکی از نکات مهم برای شروع کار این است که کاربران شما کمترین ریسک را برای کار با شما داشته باشند. حال اگر به خریداران اعلام کنید که در صورت ناراضی بودن از محصول خریداری شده آن را پس میگیرید، ریسک را کاهش داده و باعث افزایش تعداد فروش خود خواهید شد.
6- از بلاگ و مکمل آن میکروبلاگ ها برای پر رنگ کردن خدمات استفاده کنید
تکرار در ذهن مخاطب اعتماد ایجاد می کند و ناخود آگاه او را به سمت سایت شما می کشاند. در وبلاگ خود درباره خدمات و مزیت استفاده از آنها و محصولات جدید خود بنویسید. وبلاگ خود را بروز رسانی کنید. سعی کنید هم به مخاطبانتان بیاموزید و هم آنها را خوشحال کنید. مطمئن باشید آنها هم در هنگام خرید شما را به یاد خواهند آورد.
ماهیت میکروبلاگ ها تاثیرگذاری بیشتری دارند. درباره تفاوت بلاگ ها و میکروبلاگ ها و چگونگی استفاده موثر از این دو مکمل بعدا صحبت می کنم.
7- صداقت رمز اعتماد
صادق باشید. کاربران زیرک هستند. بزرگنمایی های شما را متوجه خواهند شد. آنچه هستید باشید و سعی نکنید بزرگنمایی کنید.
8- استفاده از سوشیال مدیا ها
سوشیال مدیا کمک می کند مشتریان شما را حس کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. این به معنای اعتماد است. شرکت هایی که مدیران آنها در دسترس هستند و شما می توانید با آنها صحبت کنید و پرسش و پاسخ داشته باشید فروش بیشتری خواهند داشت. ممکن است سوال کنید مدیران زمان لازم برای این فعالیت را ندارند. آنها چگونه عمل کنند؟ امروز با کمک سوشیال مدیا ها این مشکل از بین رفته است. از طرف دیگر در شرکت های بزرگ چند نفر را برای این امر استخدام می کنند و شغلی با درآمدی بالا است.
تهیه کننده: امین گرجی

نظرات 1 + ارسال نظر
همخونه دات کام سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:32 http://www.hamkhoone.com


------------------------------ پورتال همخونه دات کام افتتاح شد ------------------------------

همخونه دات کام اولین و تنها وب سایت جستجوی خانه دانشجویی در ایران

لطفا برای حمایت از همخونه دات کام به ما لینک دهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد