Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

سه عامل کلیدی برای بازاریابی موفق سبز

نویسنده : مهسا سلطانی نشان
بازاریابی سبز یک فرصت طلایی  است. بازاریابی سبز یا محیطی، شامل تمام فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواسته‌های بشری طراحی می‌شود به طوری که این ارضا نیازها و خواسته‌ها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشند .

برای موفقیت در امر بازاریابی سبز باید به مشتریان نشان دهید که از اقدامات تجاری سبز پیروی می کنید و در تمامی سطوح سبز بودن را حفظ می کنید. بازاریابی سبز فقط یک جمله جذاب نیست. استراتژی بازاریابی است که می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری بدست آورید و پول بیشتری کسب کنید. ولی فقط در صورتیکه کارتان را درست انجام دهید. برای اینکه بازاریابی سبز موثری داشته باشید، شما باید سه کار انجام دهید. دست و دلباز باشید، مشتریانتان را آموزش دهید و به آنها فرصت دهید تا مشارکت کنند.
دست و دلباز بودن یعنی اینکه اولا شما باید دقیقا آنچیزی را انجام دهید که ادعایش را می کنید و دوم اینکه سایر سیاست های تجاری شما نیز باید مطابق با همین ادعا دوستار محیط زیست باشد. هر دو این شرایط باید وجود داشته باشد تا بتوانید اعتبار محیطی خود را بدست آورید که به شما امکان می دهد تا در گروه بازاریابی سبز موفق عمل کنید.
آموزش مشتریان این نیست که بگذارید مردم بفهمند که شما برای حفاظت از محیط زیست چه می کنید، بلکه این است که به آنها اجازه دهید تا بدانند چرا چنین چیزی، مساله است. در غیر اینصورت برای قسمت مهمی از بازار هدف شما این سوال پیش می آید که خب که چی؟  و در نتیجه تلاش های شما در بازاریابی سبز به هیچ کجا نمی رسد.
به مشتریانتان این فرصت را بدهید تا در شخصی کردن مزایای اقدامات دوستانه با محیط زیست با شما مشارکت داشته باشند. حداقل اجازه دهید تا در اقدامات محیطی مثبت شرکت داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد