Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

موقعیت درست را انتخاب نمایید

ترجمه: علی یزدی مقدم

بعد از اینکه شغل و حرفه مناسب را انتخاب کردید باید با دقت و ریز بینی زیاد موقعیت و مکان مناسبی برای کسب و کار خود بیابید. فرض کنید کسی هستید که تبحر زیادی در مدیریت هتل و مهمانداری دارد می توانید در روز بیش از 500 میهمان داشته باشید و همه را راضی نگه دارید و کاری کنید که همه چیز تمیز و مرتب باشد.

ادامه مطلب ...

چگونه مشتریان از دست رفته را بازیابیم

نوشته: نیک وردن
ترجمه: علی یزدی مقدم


یک مشتری راضی درباره تجربه خوب خود با 4 تا 5 نفر دیگر صحبت می کند و از برند شما تعریف و تمجید خواهد کرد. ولی یک مشتری ناراضی به 7 تا 13 نفر دیگر صحبت خواهد کرد.


تحقیقات دیگری نتایج ترسناکی در این زمینه داشت که بیان می کرد یک مشتری ناراضی تا 23 سال درباره تجربه بد خود صحبت خواهد کرد.
هیچ شرکتی نمی تواند بدنامی نام تجاری خود را برای 2 دهه تحمل کند. و هیچ شرکتی نمی تواند هر 5 سال نیمی از مشتریان خود را از دست بدهد و باز هم سرپا بماند. اما با وجود ضرر هایی که یک شرکت در نتیجه نا رضایتی مشتریان ممکن است متقبل شود یا چه سود هایی که ممکن است به این شکل از دست بدهد، باز هم با کمال تعجب مشاهده می شود که شرکت ها برای حفظ مشتری توجه کمی از خود نشان می دهند. بیش از 80 درصد هزینه کرد شرکت ها برای جمع آوری مشتری است و این مقدار در حدود 3 تا 5 برابر بیش از هزینه راضی نگه داشتن مشتری فعلی است.

ادامه مطلب ...

ساختمان‌هایی که الهام بخش برندهای تجاری‌اند


نویسنده: آلیسیا کلج

مترجم: مانا مصباحی

 هتل رنسانس در خیابان پانکراس لندن، به شرکت سازنده آن یعنی مریوت آمریکایی، رنگ و رویی بریتانیایی بخشیده است. گویی سایه‌بان‌های طاقی شکل، حجاری‌های آجری رنگ و مخروط‌های ساخته شده به سبک گوتیک

در این هتل، خدمات‌رسانی خوبی را به مشتریانش نوید می‌دهد گرچه هتل سه ماه پیش افتتاح شده و سازنده و صاحب آن یک شرکت آمریکایی است (صاحب هتل‌های زنجیره‌ای مریوت)، اما هتل رنسانس لندن کاملا اصالت بریتانیایی دارد. مصالح ساختمانی و آجرهای به کار رفته در آن تماما مال کشور انگلستان و از مصالح قدیمی و باستانی است. معماری‌ این هتل از معماری به کار رفته در هتل معروف ویکتوریا ریل‌وی بهره برده است؛ هتلی که تا پیش از ساخت هتل رنسانس، در رتبه اول هتل‌های لندن بود. کوین کلی مدیر هتل می‌گوید: «برای ما این بنا نمی‌توانست چیزی مناسب‌تر از این باشد

ادامه مطلب ...

جوهره‌ی مدیریت

برگرفته از کتاب جوهره مدیریت - نویسنده: کنت بلانچارد - ترجمه: بابک واحدی -


در دوران مدرسه، مربی فوتبالی داشتیم که علاقه‌ی زیادی به جملات انرژی‌زا داشت. ضرب‌المثل‌هایی چون «پیروزمند هرگز متوقف نمی‌شود» ویا «اگر سرسختانه به راهتان ادامه دهید سختی ادامه نمی‌یابد» دیوارهای رختکن ما را پوشانده بود در‌نتیجه هنگامیکه تدریس و نوشتن در زمینه‌ی مدیریت و رهبری را آغاز کردم از این جملات بهره گرفتم تا به افراد در به‌یادسپاری مطالب کلیدی کمک کنم.

ادامه مطلب ...

هفت اشتباه مرگبار در تبلیغات

1- تمرکز بر روی خودتان

در این نوع تبلیغات خود محور ، بخش اعظمی از آگهی در مورد خودتان است و نه مشتری.

عنوان آگهی از شما می گوید و متن آن نیز به افتخارات شما می بالد. چنین تبلیغاتی به فروش خوب دست نخواهد یافت ، زیرا مشتری می خواهد ببیند آگهی چه نفعی برای خودش دارد.
شرکت بستنی سازی بقوسیان با افتخار موفق به دریافت لوح زرین شد!
برای مشتری به هیج وجه مهم نیست شرکت سازنده ، چه افتخاراتی را کسب کرده است، بلکه محصول یعنی بستنی و مزایای آن برایش مهم است.

ادامه مطلب ...