Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

موقعیت درست را انتخاب نمایید

ترجمه: علی یزدی مقدم

بعد از اینکه شغل و حرفه مناسب را انتخاب کردید باید با دقت و ریز بینی زیاد موقعیت و مکان مناسبی برای کسب و کار خود بیابید. فرض کنید کسی هستید که تبحر زیادی در مدیریت هتل و مهمانداری دارد می توانید در روز بیش از 500 میهمان داشته باشید و همه را راضی نگه دارید و کاری کنید که همه چیز تمیز و مرتب باشد.

 حال اگر هتلی که انتخاب کرده اید در روستایی کوچک واقع شده باشد که نه در مسیر گردشگران است نه به دریا نزدیک است نه راه آهنی و نه جاده مناسبی دارد چنین موقعیتی کار هتلداری شما را نابود خواهد کرد. بسیار مهم است که در جاییکه تقاضا برای کسب و کار شما وجود ندارد کار خود را اصلا آغاز نکنید. سالها پیش به یک سالن نمایش در لندن رفتم در آنجا فردی را دیدم که همه چیز حول هوش او می چرخید سبک نمایش خاصی داشت و هنگام اجرای نمایش با حاضرین سخن می گفت و از آنها پرسش هایی هم می کرد گاه به عمد سخنانی به اشتباه می گفت تا عکس العمل ها را بر انگیزد او انسان با هوش  و توانایی بود ولی مردمی که به تماشای نمایش او می آمدند نمی توانستند پول زیادی به او بدهند و ثروتمندان لندنی هم علاقه ای به سبک نمایش او نداشتند.
بعد از پایان نمایش با او صحبت کردم و به او گفتم که تو توانایی هایی زیادی داری اما جای مناسبی را برای کار خودت انتخاب نکرده ای و او در پاسخ گفت بله حق با شماست گاهی احساس می کنم تمام استعداد هایم تلف شده است.
من به او گفتم تو می توانی به آمریکا بیایی آنجا سالن های نمایش بسیاری از تو استقبال خواهند کرد می توانی با من کار کنی من تو را برای دو سال استخدام می کنم بعد از آن اگر خواستی می توانی بدون نیاز به من برای خودت کار کنی.
او قبول کرد و با من به مدت دو سال در موزه ای که در نیویورک داشتم کار کرد سپس به نیو اورلئان رفت و در آنجا برای خودش نمایش های متنوع و توری راه انداخت و اکنون در رفاه زندگی می کند. فقط به این دلیل که کسب و کار مناسب را انتخاب کرد و آنگاه با انتخاب مکان مناسب پایه های کار خود را استحکام بخشید.
اما شما هم اگر هنوز با خود کلنجار می روید که بهتر است بیشتر پول خود را صرف مکان های گرانقیمت نکنید و محلی ارزان برای کار خود فراهم نمایید. من به شما با اطمینان می گویم که به خطا رفته اید بلکه باید سرمایه خود را جایی هزینه کنید که مشتری در دسترس است.
ترجمه: علی یزدی مقدم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد