Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

چالش های راه اندازی باشگاه مشتریان در شرکت های ایرانی



واقعیت این است که شرکت‌های ایرانی، به‌سختی مشتری جذب می‌کنند؛ اما مشتریان خود را به‌راحتی از دست می‌دهند!


از این‌رو، با توجه به نقش CRM در حفظ و افزایش رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان، خدمات زیر را در جهت راه اندازی کلوپ مشتریان برای شرکت‌های تولیدی و یا خدماتی ارائه می‌نماید فواید باشگاه مشتری با راه‌اندازی یک باشگاه (کلوپ) مشتری و ارائه خدمات خاص به اعضای این باشگاه رضایت‌مندی مشتریان‌تان افزایش می‌یابد؛ مشتریان راضی به مشتریان وفادارتبدیل می‌شوند؛ ضربه‌پذیری شما در مقابل رقبا و همچنین نوسانات بازار کمتر می‌شود؛
فاصله بین مراجعات یک مشتری کاهش می‌یابد؛ مشتریان گذری به مشتریان دائم تبدیل می‌شوند؛ مشتریان‌تان به صورت خودجوش به تبلیغ واحد صنفی شما می‌پردازند؛در نهایت: سود خالص کسب و کارتان افزایش می‌یابد.
شرح خدمات:
کارشناسان شرکت  خدمات زیر را در جهت راه‌اندازی باشگاه مشتریان واحد صنفی شما ارائه می‌کنند:
ثبت نام از مشتریان و اختصاص کد اشتراک به آن‌ها؛
وارد کردن اطلاعات اعضا در نرم‌افزاری که متناسب با نیازهای این پروژه تولید شده؛
جمع‌آوری اطلاعات موجود از مشتریان قدیمی و به‌روز رسانی این اطلاعات؛
طراحی و راه‌اندازی سیستم امتیازگیری به ازای خرید (S&P) ؛
راه‌اندازی خبرنامه‌ی اینترنتی و مدیریت ارسال آن؛اطلاع‌رسانی در زمینه‌ی معرفی خدمات جدید به مشتریان فعلی و قدیمی از طریق ایمیل، فکس و پیام کوتاه؛تحت نظر گرفتن (مانیتورینگ) مراجعات اعضای کلوپ و ارتباط با کسانی که مدتی است مراجعه نکرده‌اند؛انجام اقدامات خاص در مناسبت‌های مخصوص اعضا (تولد، سالگرد ازدواج، سالگرد تاسیس شرکت، ...)؛برگزاری برنامه‌های تفریحی با حضور اعضای باشگاه؛طراحی سیستم رتبه‌بندی مشتریان و در نظر گرفتن امتیازات خاص برای مشتریان خاص؛
به همراه خدمات دیگری که متناسب با سطح فرهنگی و اقتصادی مشتریان شما، طراحی و اجرا خواهد شد.

سه عامل کلیدی برای بازاریابی موفق سبز

نویسنده : مهسا سلطانی نشان
بازاریابی سبز یک فرصت طلایی  است. بازاریابی سبز یا محیطی، شامل تمام فعالیتهایی است که برای ایجاد و تسهیل مبادلات به منظور ارضای نیازها و خواسته‌های بشری طراحی می‌شود به طوری که این ارضا نیازها و خواسته‌ها با حداقل اثرات مضر و مخرب روی محیط زیست باشند .

برای موفقیت در امر بازاریابی سبز باید به مشتریان نشان دهید که از اقدامات تجاری سبز پیروی می کنید و در تمامی سطوح سبز بودن را حفظ می کنید. بازاریابی سبز فقط یک جمله جذاب نیست. استراتژی بازاریابی است که می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری بدست آورید و پول بیشتری کسب کنید. ولی فقط در صورتیکه کارتان را درست انجام دهید. برای اینکه بازاریابی سبز موثری داشته باشید، شما باید سه کار انجام دهید. دست و دلباز باشید، مشتریانتان را آموزش دهید و به آنها فرصت دهید تا مشارکت کنند.
دست و دلباز بودن یعنی اینکه اولا شما باید دقیقا آنچیزی را انجام دهید که ادعایش را می کنید و دوم اینکه سایر سیاست های تجاری شما نیز باید مطابق با همین ادعا دوستار محیط زیست باشد. هر دو این شرایط باید وجود داشته باشد تا بتوانید اعتبار محیطی خود را بدست آورید که به شما امکان می دهد تا در گروه بازاریابی سبز موفق عمل کنید.
آموزش مشتریان این نیست که بگذارید مردم بفهمند که شما برای حفاظت از محیط زیست چه می کنید، بلکه این است که به آنها اجازه دهید تا بدانند چرا چنین چیزی، مساله است. در غیر اینصورت برای قسمت مهمی از بازار هدف شما این سوال پیش می آید که خب که چی؟  و در نتیجه تلاش های شما در بازاریابی سبز به هیچ کجا نمی رسد.
به مشتریانتان این فرصت را بدهید تا در شخصی کردن مزایای اقدامات دوستانه با محیط زیست با شما مشارکت داشته باشند. حداقل اجازه دهید تا در اقدامات محیطی مثبت شرکت داشته باشند.

وفاداری برند

www.crmroom.com

شرکت ها تلاش بیشتری برای نگه دار ی مشتریان انجام میدهند.هزینه بدست اوردن یک مشتری جدید بسیار بیشتر از نگه داری مشتریان موجود می باشد.

مشتریان وفادار کمتر نسبت به تغییر قیمت ها حساسیت نشان می دهند و بیشتر تمایل دارند تا در باره سازمان با دوستان و اطرافیان خود با دید مثبت صحبت کنند وفاداری مشتریان باعث افزایش سهم بازار می شود و افزایش سهم بازار باعث می شود که نرخ بازگشت سرمایه افزایش پیدا کند.وفاداری به سه نوع نگرشی،رفتاری،متمایز تقسیم می شود.

ادامه مطلب ...

جوهره‌ی مدیریت

برگرفته از کتاب جوهره مدیریت - نویسنده: کنت بلانچارد - ترجمه: بابک واحدی - انتشارات سپید

در دوران مدرسه، مربی فوتبالی داشتیم که علاقه‌ی زیادی به جملات انرژی‌زا داشت. ضرب‌المثل‌هایی چون «پیروزمند هرگز متوقف نمی‌شود» ویا «اگر سرسختانه به راهتان ادامه دهید سختی ادامه نمی‌یابد» دیوارهای رختکن ما را پوشانده بود در‌نتیجه هنگامیکه تدریس و نوشتن در زمینه‌ی مدیریت و رهبری را آغاز کردم از این جملات بهره گرفتم تا به افراد در به‌یادسپاری مطالب کلیدی کمک کنم.

ادامه مطلب ...

مدیریت استرس و اضطراب درکارکنان

عباسعلی عماری

استرس فشار و فرسایش بدن به هنگامی است که با محیط پیوسته در حال تغییر سازگار شویم. چنین تغییراتی آثار جسمانی و هیجانی بر ما می‌گذارد و می‌تواند احساسات مثبت یا منفی ایجاد کند. در صورت مثبت بودن ، اثرات استرس ما را ناگزیر به عمل می‌کند، هوشیاری تازه و چشم انداز مهیج جدیدی برای ما به ارمغان می‌آورد.

چگونه می‌توان استرس را از زندگی خود حذف کرد؟
استرس مثبت بر تازگی و ابتهاج زندگی می‌افزاید. همه ما با تحمل میزان معینی از استرس زندگی می‌کنیم. سر رسیدن مهلت ، رقابتها ، برخوردها و حتی ناکامی‌ها و نگرانی‌ها به زندگی‌ها عمق و غنا می‌بخشد. هدف ما حذف استرس نیست، بلکه فراگیری چگونگی استفاده از آن به منظور کمک به خود است.
استرس کمتر از حد ، عامل خمودگی است و در ما احساس خستگی و رخوت بر جای می‌گذارد. از سوی دیگر ، استرس مفرط تنش ایجاد می‌کند. آنچه ما بدان نیازمندیم، یافتن سطح بهینه و مطلوبی از استرس است که ما را برمی‌انگیزد، ولی ما را در خود غرق نمی‌کند.
ادامه مطلب ...