-
پیاده سازی کیفی تفکر ارزشی
جمعه 24 تیر 1390 01:41
منبع http://www.vahidthinktank.com/books/2.htm آلیس پرسید:خواهش می کنم بگو از کدام راه باید بروم. گربه گفت : بستگی به این دارد که کجا می خواهی بروی. آلیس گفت : خیلی برایم مهم نیست! گربه گفت : اگر اینطوری است پس خیلی هم فرقی نمی کند که از کدام راه بروی! برگرفته از کتاب "آلیس در سرزمین عجایب" نوشته لوئیس کارول...
-
مدیریت پاداش
پنجشنبه 23 تیر 1390 18:30
مرتضی کرمی: دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس امور توسعه منابع انسانی شرکت واگن پارس احمد گودرزی: مدیر امور توسعه منابع انسانی شرکت واگن پارس سازمانها براین باورند که نیروی انسانی به عنوان منبع اصلی ایجاد ارزش در سازمان و به عنوان مزیت رقابتی مطرح است. درچنین شرایطی حفظ نیروی انسانی و ایجاد انگیزه درجهت...
-
بازارسازی و مدیریت بازاریابی
پنجشنبه 23 تیر 1390 11:47
پرویز درگی استاد دانشگاه، مشاور و محقق بازاریابی بنگاه های اقتصادی را از یک منظر می توان به سه دسته تقسیم کرد: ۱) موج سازان: منظور شرکت هایی هستند که همواره نوآور بوده و استراتژی آن ها این است که اگر قرار است موجی بیاید ما باید سازنده آن باشیم. بدیهی است که این شرکت ها از قدرت تحمل شکست بالایی برخوردارند و ضمن بهره...
-
شخصیت نام تجاری: ساختار نظری، ابعاد، و کاربرد های مدیریتی
چهارشنبه 22 تیر 1390 13:30
نویسنده: نادر عشقی پور* دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی – گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی – واحد علوم و تحقیقات تهران چکیده: پاسخ به این پرسش که افراد چرا و چگونه به یک نام تجاری با شخصیتی خاص علاقه نشان می دهند و آن نام تجاری را انتخاب می کنند، می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند در دستان مدیران نام تجاری،...
-
همسازی با عصر اطلاعات
چهارشنبه 22 تیر 1390 13:28
مترجم : سیمین موحد چکیده در این مقاله تحولات جوامع در گذار از عصر صنعت به عصر اطلاعات بررسی میشود؛ عصری که در آن تاکید بی سابقه ای بر دانش و توانمندیهای فردی نهاده میشود. همچنین تمایز بین داده ها و اطلاعات در رایانه ها مد نظر قرار گرفته و گذار به سطوح عالیتر پردازش اطلاعات و ظهور سیستمهای شبه هوشمند پشتیبان تصمیم...
-
مدیریت بر مبنای هدف
دوشنبه 20 تیر 1390 11:59
مدیریت بر مبنای هدف نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط “پیتر دراکر” موضوعیت یافت. ایشان در کتاب خود مینویسند: در این زمان آنچه سازمانها بدان نیاز دارند، سیستمی از مدیریت است که کوششهای گروهی را شکل بخشد و تلفیقی بین هدفهای فردی و سازمانی بوجود آورد و آنها را بایکدیگر هماهنگ سازد. مدیریت بر مبنای هدف تنها سیستمی است که...
-
تکنیک تقاضای پنهان در جامعه
دوشنبه 20 تیر 1390 11:55
منبع: مجله خلاقیت کسانی می توانند توانمند و پیروز شوند که ببینند آنچه را که دیگران به آن توجه ندارند. ایشان برای تجارت و کسب و کار الکترونیک (E-Business) ارزش خاصی قایلند و آینده ثروت را در آن می بینند و توصیه می کنند جوانان به جای پرداختن به چت و شبکه های اجتماعی سعی بر استفاده از این امکانات برای کسب درآمد و سودآوری...
-
EQچیست و چرا مهم تر از IQ است؟
یکشنبه 19 تیر 1390 13:40
مولفان :تریویس برادبری و جین گریوز ترجم :هادی ابراهیمی – ناشر نسل نو اندیش خلاصه کتاب :مهین کوشک آباد به راستی هوش هیجانی (EQ )چیست؟قدمت توضیحات مربوط به هوش هیجانی تا حدودی به قدمت گزارش ها و توصیفات ر فتار انسان است . در کتاب های فلاسفه ی یونان باستان ،آثار شکسپیر و توماس جفرسون ،متون روان سناسی مدرن ،جنبه های...
-
درک مشتری
یکشنبه 19 تیر 1390 13:38
نویسنده: سید یاسر زاهدی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات zahedii.yasser@gmail.com چکیده هدف این مقاله بررسی تاثیر تفاوت بین چشم انداز و درک مصرفکننده از کیفیت خدمات در رفتار پس از خرید و تاثیر ویژگیهاى شخصیتى مصرفکننده گان و ایجاد استراتژى خدمات بعنوان متغیرهاى مداخلهگر بر رفتارى پس از خرید مصرفکنندگان...
-
راهکارهایی برای مقابله با موانع اجرای استراتژی های بازاریابی
یکشنبه 19 تیر 1390 13:36
نویسنده: سید حسین جلالی فریزهندی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه علامه طباطبایی Shj369@gmail.com چکیده پیاده سازی و اجرای استراتژی در سازمان ها به سبب ماهیت عملیاتی و وابستگی به عنصر تجربه در میان دیگر اجزای فرایند مدیریت استراتژیک، حجم کمتری از تحقیقات و مدل های نظری را به خود اختصاص داده...
-
دلایل تنفر کارکنان از مدیران
یکشنبه 19 تیر 1390 13:35
بروس کاچر – آدام اسنایدر خلاصه کتاب: ترجمه : دکتر محمد لگزیان گردآورندگان : الهام رسایی – تهمینه مرادیان پور بخش اول: باکارکنان همانند بچه ها رفتارمی شود. مقدمه:کارکنان از مدیران متنفرند. اگر چه تنفر واژه خشنی است اما در این مورد واژه مناسبی است. به نظر می رسد کارکنان از مدیران متنفرند چون احساس می کنند با آنها با بی...
-
بررسی تاثیر CRM بر رضایت مشتری و وفاداری نام تجاری
جمعه 17 تیر 1390 13:13
نویسنده: الناز تارخ- دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات elnaztarokh@gmail.com چکیده مدیریت ارتباط با مشتریان، رویکردی است که مشتریان را به عنوان هسته اصلی کسب و کار معرفی می کند و موفقیت شرکت را به مدیریت مؤثر روابط با آنها وابسته می داند بهعبارت دیگر، یک راهبرد کسب و...
-
نکات مهم در اجرای استراتژی CRM
جمعه 17 تیر 1390 01:06
تهیه کننده:رضا عسکری مدیریت ارتباط با مشتری معمولا با تغییر فرایند تجاری و معرفی تکنولوژی اطلاعات جدید سر و کار دارد، همچنین رهبری موثر نقش مهمی را ایفا میکند، زیرا رهبران بر محیط خارجی سازمان نظارت می کنند. آنها اغلب در بهترین نقطه برای تعیین چشم انداز و جهت استراتژیک پروژه های مدیریت ارتباط با مشتریان قرار میگیرند....
-
مشتری مشعوف ، رمز وفاداری مشتری
چهارشنبه 15 تیر 1390 13:50
نویسنده : میترا اسفندیاری دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران mitra_esfandiarii@yahoo.com چکیده : ·هدف پژوهش: در دنیای امروز، ایجاد و حفظ وفاداری مشتری یک مزیت رقابتی محسوب می شود. هدف از این مقاله این می باشد که بیان کند برای داشتن مشتریانی وفادار، سازمانها نباید تنها به رضایت مشتری...
-
تاثیر سن بر سبکهای رهبری و رفتار مدیران
یکشنبه 12 تیر 1390 17:37
مترجم : ماندنی تونکه نژاد مقدمه: مطالعات زیادی در باره تاثیر سن و تفاوتهای سلسله مراتبی بر سبک رهبری و رفتار مدیران انجام شده است. ولی اندکی از آنها به چاپ رسیده است. از آنجا که ارتباطی بین سن با رهبری حائز اهمیت است از این رو در ذیل به توضیح آن می پردازیم. کاباکف و استوفی (2001) بعد از مرور تحقیقات در رهبری و سن،...
-
گاو بنفش
جمعه 10 تیر 1390 21:13
ست گادین - انتشارات فرا - ترجمه سید بهشاد باسینی مقدمه P های بازاریابی 5 تااست اما هر کس p مخصوص به خود رادارد که شامل موارد زیر است: محصول، قیمت، جایگاه یابی، روابط عمومی، بسته بندی، پیشی گرفتن، بازاریابی اجازه ای. این کتاب در مورد p جدید است.p جدید همان گاو بنفش است . گاو بنفش چشم گیر است وارزش دارد که در مورد آن...
-
راهنمای مدیران تازه کار
جمعه 10 تیر 1390 21:10
مترجم:سید هاشم افتخاری 24درس برای تسلط بر نقش جدید به عنوان یک مدیر تازه وارد: بخشی از کار شما بعنوان مدیر جدید دادن اطلاعات مفید،به کارمندان است.اما کار به همین حد متوقف نمی شود. فرایند تبادل اطلاعات در زمانی که احساس کنید کارمند می داند برای بهبود عملکرد چه باید بکند ،خاتمه نمی یابد.این فرایند زمانی تمام می شود که...
-
[ بدون عنوان ]
پنجشنبه 9 تیر 1390 01:12
منبع : http://www.shassisaz.com/bio-diesel.html اغلب شرکتها اشتباه عمل می کنند. آنها به جای آنکه سعی کنند تا به کارکنان خود انگیزه بدهند، باید از بی انگیزه شدن کارکنان خود جلوگیری کنند. تعداد زیادی از پرسنل وقتی یک کار جدید را آغاز می کنند، بسیار شیفته و علاقهمند آن هستند. اما طبق یافته های تحقیق ما، در ۸۵ درصد...
-
اصول علم اداره (نظریه فراگرد مدیریت)
پنجشنبه 9 تیر 1390 01:09
منابع: مبانی سازمان و مدیریت- دکتر علی رضائیان- انتشارات سمت اصول علم اداره (نظریه فراگرد مدیریت) از جمله رهیافتهای سنتی به مدیریت است در بحبویه سالهای جنگ جهانی اول (1296 هجری شمسی)، هنری فایول مدیر حرفه ای، دانشمند و نویسنده فرانسوی مکتب مبتنی بر ((اصول علم اداره)) (مکتب اصول گرایی در مدیریت) را مطرح کرد. فایول در...
-
کلیدطلایی مدیریت منابع انسانی
چهارشنبه 8 تیر 1390 13:25
تالیف بیژن عبداللهی-عبدالرحیم نوه ابراهیم خلاصه کتاب:محمد حامدفارمدی (هدف اصلی این نمایش تبین مفهوم توانمندسازی کارکنان وعوامل سازمانی ،مدیریتی و شخصی مرتبط باآن می باشد) دوره کنونی حیات بشرباتحولات ودگرگونی های شگفت انگیزی همراه است سازمان ها به عنوان زیرمجموعه ای ازحیات انسانی بایدبرای بقاءوبالندگی خودرادررویارویی...
-
رهبری و مدیریت الکترونیک
سهشنبه 7 تیر 1390 11:03
فکر نو ( www.fekreno.org ) ● مقدمه طبق نظر بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان و آینده نگرها در سالهای اخیر انقلابی مشابه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته که جهان را وارد "عصر اطلاعات" ساخته و بسیاری از جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حیات بشر را دستخوش تحولی عمیق نموده است. یکی از ابعاد این تحول، تغییرات عمیقی است...
-
تاثیرات فناوری اطلاعات بر زنجیره ارزش سازمانی
سهشنبه 7 تیر 1390 11:00
مولف/مترجم:امیر محترمی - مهندس مجید تفرشی موضوع: فناوری اطلاعات منبع: ماهنامه تدبیر- سال چهاردهم- شماره 139 چکیده نوشتار حاضر به بررسی اثرات و جلوه های گوناگون فناوری اطلاعات (IT)، در سرتاسر زنجیره ارزش سازمان می پردازد و درنهایت با تعمق در شرایط فعلی سازمانهای کشور و توجه به تجارب موجود در سطح دنیا و پیشنهاداتی در...
-
مدیریت تواناسازی کارکنان
سهشنبه 7 تیر 1390 10:47
نوشته کنت بلانچارد خلاصه کتاب: قربان اسدی توانا سازی جادو نیست بلکه عبارت است از چند مرحله ساده و بردباری و استقامت زیاد... مدیریت امور کارکناحوزه ای است که به اندازه کل حوزه مدیریت قدمت دارد اما به طور طبیعی دستخوش تغییر و تکامل شده است. نقطه عطف این تغییر و تکامل جایی است که به جای مدیریت کارکنان، مدیریت منابع...
-
بازاریابی الکترونیکی و SMEها: فرصتها، چالشها و موانع
سهشنبه 7 تیر 1390 10:30
نویسندگان : مهران ابراهیمی۱، ۱ کارشناس ارشد مدیریت صنعتی Bebrahimi1364@yahoo.com مهرداد ابراهیمی۲ دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه تهران Aebrahimi_33@yahoo.com چکیده بازاریابی الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین جنبههای نوآوری در انجام فرآیندهای کسب و کار، توسط سازمانها و شرکتهای زیادی در سطح جهان به کار گرفته...
-
خطرات جزئی از تجارت است آنها را اداره کنید
دوشنبه 6 تیر 1390 13:05
روزنامه سرمایه تمام شرکتها با خطر روبهرو هستند. خطرات بخشی ناگزیر از زندگی تجاری محسوب میشوند، اما فقط به این دلیل که ناگزیر هستند، نباید نسبت به آنها بیتوجهی کرد. خطرات جزئی از تجارت است آنها را اداره کنید تمام شرکتها با خطر روبهرو هستند. خطرات بخشی ناگزیر از زندگی تجاری محسوب میشوند، اما فقط به این دلیل که...
-
نحوه خروج مقتدرانه از رکود
یکشنبه 5 تیر 1390 13:58
منبع: مرکز اطلاعات فنی ایران رهبران بزرگ میدانند که در اغلب موارد نحوه مبارزه آنان در جنگ، تعیین خواهد نمود که آیا به صلح دست خواهند یافت یا خیر. آنها در حالی که به مبارزه خود با انواع مشکلات ناشی از رکود عظیم سال 2007 ادامه میدهند، به شکل فزایندهای در مورد استراتژیهای قابلاتخاذ توسط خود نامطمئن هستند.بسیاری از...
-
تعاونی های اعتباری در جهان
شنبه 4 تیر 1390 23:22
روزنامه اعتماد ( www.etemaad.ir ) تعاونی های اعتباری در جهان به عنوان یکی از موثرترین ابزار توسعه جوامع جهانی و بزرگ ترین شبکه توزیع اعتبارات خرد در جهان محسوب می شوند. این تعاونی ها از اصول بین المللی تعاون پیروی می کنند و به نام های مختلف ذیل نامیده می شوند؛ اتحادیه اعتباری تعاونی اعتباری تعاونی پس انداز و وام...
-
رهبر سده 21؛ هنرمند اجتماعی، نوآور فرهنگی
شنبه 4 تیر 1390 23:15
برگردان: رحمان نور علیزاده چکیده ما هم اکنون در عصری قرار داریم که مهمترین ویژگی آن عدم اطمینان، پیچیدگی، جهانی سازی و تغییرات فزاینده تکنولوژیکی است. موفقیت سازمانی بااین شرایط، مستلزم تغییردرفعالیت های سازمانی و بویژه رهبری و اداره سازمانهای هزاره سوم است. در بستر تئوری آشوب، پویایی های غیرخطی، مکانیک کوانتوم و دیگر...
-
سیستم اطلاعات استراتژیک
پنجشنبه 2 تیر 1390 10:28
منبع: (2010 ASCUE Proceedings) مترجمین: مهدی سهرابی-بهناز پایمرد مقدمه: برنامه ریزی استراتژیک یک موضوع با اهمیت قابل مشاهده و جذاب در سیستم اطلاعات حرفه ای هر دو جامع دانشگاهی و تجاری از سال 1970 می باشد.سالهاست تعدادی از سازمانها تصمیمات یک موضوع با اهمیت قابل مشاهده و جذاب در سیستم اطلاعات حرفه ای هر دو جامع...
-
معرفی eCRM و بررسی نقش و اهمیت آن در بازاریابی رابطه مند
پنجشنبه 2 تیر 1390 10:23
نویسندگان : دکتر ابراهیم پور عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات محمد عاملی دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، کارشناس بازاریابی و فروش بیمه ملت ameli@mellatinsurance.com حمیدرضا ایوبی مبرهن کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، سرپرست مدیریت بازاریابی و توسعه بازار بیمه ملت h_ayoubi_m@yahoo.com چکـیده :...