Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

نقشه های ذهنی مدیران


نویسنده: سامائل ا.مالون
خلاصه کتاب: مترجم: دکتر حبیب الله دعائی- تخلیص: سیده مرضیه علوی نیا-

 به جرات می توان بیان نمود که مهمترین اصل در زندگی انسانی و سازمانی و در پیشبرد اهداف آنها نقش رهبری و مدیریت است. هر کس در زندگی خود و در هر سطحی از سازمان به نحوی با مساله مدیریت درگیر است که بکارگیری صحیح اصول و فنون مدیریت، سبب دستیابی به اهداف با حداکثر کارایی و اثربخشی شده و مشکلات را به حداقل می رساند لذا می توان گفت که مشکل جامعه ما کمبودها نیست، مشکل ضعف بعضی از مدیریت ها است.
پیتر دراکر نویسنده و مشاور مدیریت می گوید: ((مدیران اجرائی آینده می باید افرادی باشند که چگونه یاد گرفتن را یاد بگیرند)). در سال های آینده، داشتن مدرک علمی در علوم و تکنولوژی قدیمی می شود از این رو نیاز به شناخت مغز و دانستن چگونگی کارآن برای یادگیری افزایش می یابد.

ادامه مطلب ...

تقویت کننده‌های پیشنهاد در فروش

کتاب پیشنهاد ردنشدنی - نویسنده: مارک جوینر - مترجم: امیر توفیقی - انتشارات رسا
منبع‌: مدیرسبز

چگونه محصول عالی‌تان را به چیزی تبدیل کنید که مشتری‌ها بخواهند همین الان آن‌را داشته باشند.

تقویت‌کننده‌های پیشنهاد در واقعا ابزارهایی هستند که میزان اثرگذاری پیشنهادتان را افزایش می‌دهد-که گاهی این افزایش بسیار شدید است.

بسیاری از شعارهای اصلی و تاثیرگذار و فوق‌العاده، تقویت‌کننده‌هایی را در متن خود بکار برده‌اند. اگر از این تقویت کننده‌ها به شکلی باورپذیر و اصولی استفاده شود، می‌توانند اثر قابل‌توجه و ملموسی از خود برجای گذارند.

به‌یاد داشته باشید که نباید عجله به‌خرج دهید. وقتی در حال ایجاد پیشنهاد ردنشدنی‌تان هستید. نخست، کارتان را با پیشنهاد دارای بازگشت سرمایه‌گذاری بالا آغاز کنید و سپس از این گام‌ها استفاده کنید تا استحکام بیشتری به آن ببخشید.

ادامه مطلب ...

باشگاه مشتریان، استراتژی بازاریابی قدرتمند بانک‌ها


نویسنده : مصطفی اسماعیل‌نیا

در دهه اخیر با افزایش چشمگیر رقابت در حوزه خدمات، به خصوص در حوزه خدمات بانکی و با توجه به ماهیت نسبتا یکسان خدمات ارائه شده توسط بانک‌های مختلف در کشور، موجب ایجاد دیدگاهی در حوزه بازاریابی خدمات گردید با عنوان بازاریابی رابطه‌ای.

بازاریابی رابطه‌ای بر ایجاد و حفظ روابط بلندمدت با مشتریان تاکید می‌کند و به موضوع توسعه این ارتباط در حوزه مشتریان می‌پردازد. توسعه ارتباط با مشتری بر شناسایی، جذب، حفظ و توسعه مشتریان تاکید و به عنوان مبنایی بر توسعه کسب و کار تمرکز می‌کند و به این منظور از برنامه‌های مختلفی استفاده می‌کند. یکی از این برنامه‌ها که بیشتر به حوزه حفظ و نگهداری مشتریان مرتبط می‌باشد و یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است، تشکیل و توسعه باشگاه مشتریان توسط بانک‌ها می‌باشد.

ادامه مطلب ...

منابع انسانی سازمان‌های پروژه محور

مترجم: علی نعمتی شهاب
منبع: http://sloanreview.mit.edu

در غالب سازمان‌های پروژه محور، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پیش روی مدیریت، گردش شدید نیروها در درون سازمان و همین طور ورود نیروها به سازمان و خروج سریع آنها از آن‌جا است.
یک مشکل پروژه‌های بلند مدت خروج افراد از پروژه به علت‌های گوناگون است که باعث می‌شود دانش اجرایی پروژه نیز همراه آنها برود.
بنابراین یکی از سوالات کلیدی در مدیریت پروژه این است که در برابر چنین مشکلی چه باید کرد؟ مقاله‌‌ حاضر به همین مساله و تشریح راهکارهای حل آن پرداخته است.
به صورت کلی مشکلات پدید آمده از آمدن و رفتن آدم‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند و هر دسته راه‌حل خاص خودش را دارد:

1. از دست رفتن دانش
وقتی آدم‌ها مدتی در یک شغل کار می‌کنند، مأموریت کلی تیم خودشان و روش انجام کار را یاد می‌گیرند. اما با ترک کردن تیم این دانش از گروه خارج می‌شود. دو راه‌حل کلی برای این مشکل وجود دارد:
1-1. فعالیت‌ها را تا حد امکان استاندارد کنید تا کارمندان نیاز به آموختن نکات متعدد در حین کار نداشته باشند. مثلا وقتی پزشکی در اورژانس استخدام می‌شود، دیگر لازم نیست به او یاد داد که در موقعیت‌های بحرانی چه کند.
این استاندارد کردن می‌تواند حتی وقتی آدم‌ها ثابت هستند هم انجام شود و بعدها تازه‌واردین را براساس آن آموزش داد.
1-2. مطمئن شوید چند آدم متخصص و کارآزموده‌ ثابت در تیم‌تان دارید: کسانی که دانش تولید شده را حفظ و نگه‌داری می‌کنند تا بعدها به تازه‌واردین منتقل کنند.

ادامه مطلب ...

مشتری مداری به سبک ایرانسل!!...

تهیه و تنظیم: شاهین شاکری – ندا مفاخری منبع: مدیران ایران

در وب سایت ایرانسل نوشته شده است : "ایرانسل معتقد است که کیفیت بالای خدمت به مشتریان دارای ٢ بعد متفاوت است: اول، خوشرویی و کارآمدی اپراتورهای مرکز تماس و دوم، هزینه محصولات و کارآیی مرکز تماس." این جمله را وقتی دیدیم که در جستجوی جایی برای اعلام شکایت از خدمات و پشتیانی از خدمات ایرانسل در وب سایتشان می گشتیم!

باورمان نمی شد واقعا جایی برای اعلام شکایت وجود نداشت !! حتی یک ایمیل یا راهی در وب سایت یا تلفنی برای دریافت شکایت مشتریان نیست !!! تنها راه تماس همان شماره ی 707 پشتیانی است که نتیجه ی تماس با آنرا در طی نزدیک به ده روز گذشته هیچ موفق ندیده ایم . بیشتر از یک هفته بود که اینترنت وایمکس شرکت قطع بود هر بار که تماس می گرفتیم ، اپراتور اسمش را میگفت و می پرسید میتونم کمکتان کنم توضیح  می دادیم که اینترنتمان قطع است و برای کارمان مشکل جدی ایجاد کرده است . شماره کاربری را می پرسید و اسم بعد از مکث می پرسید کجا هستید دوباره آدرس می دادیم و بعد ازانتظاری کسل کننده جواب می دادند BTS منطقه شما در حال تعمیر است .

ادامه مطلب ...

نگاهی به اثربخشی فروش از دیدگاه رفتاری

نویسنده: سحر علیزاده ماتک
امروزه شرکت ها به اهمیت فروش به خوبی واقفند و در تلاشند تا با افزایش حجم فروش، در فضای رقابتی موجود در بازارها وضعیت خود را حفظ، تثبیت و یا بهبود بخشند. برای رسیدن به هدف فروش بالا، جذب و حفظ مشتریان بسیار با اهمیت به نظر می رسد.

شرکت های موفق متوجه شده اند که در صورت کسب رضایت مشتری، فروش و سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد. فروش و تبلیغات بخشی از مجموعه ای بزرگ تر با نام آمیخته بازاریابی است و آمیخته بازاریابی، مجموعه ای از ابزارهاست که برای راضی کردن و ایجاد رابطه با مشتری به کار می رود. رشد و سودآوری در بازار، یکی از اهداف اصلی تمامی موسسات و بنگاه های اقتصادی است و یکی از عوامل مهم در ارزیابی رشد و سودآوری این موسسات میزان فروش آن ها می باشد.

ادامه مطلب ...

آیا بهترین فروشنده‌ها استعداد ذاتی دارند؟

منبع: HBR
مترجم: رویا مرسلی

طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ام و همین طور تجربه و مشاهدات، به نظر من بیش از 70 درصد از بهترین فروشندگان، از زمان تولد دارای یک غریزه «طبیعی» هستند که نقش مهمی را در تعیین موفقیت فروش آنها ایفا می‌کند.
در مقابل، کمتر از 30 درصد از بهترین فروشندگان، خودساخته هستند، یعنی این افراد مجبور بوده‌اند یاد بگیرند که چگونه می‌توانند بدون داشتن استعداد طبیعی، فروشندگان موفقی بشوند. به‌علاوه، از هر 100 نفر که بدون داشتن استعداد طبیعی فروش وارد این عرصه شده‌اند، 40درصد یا شکست می‌خورند یا از این حوزه خارج می‌شوند، 40درصد تا حد نزدیک به متوسط باقی می‌مانند و فقط 20 درصد به بالای حد متوسط می‌رسند. (این نسبت‌ها با توجه به نوع صنعت و پیچیدگی محصول فروخته شده متفاوت است)
با توجه به آمار و ارقام ذکر شده، پرسش اصلی این است که «چه معیاری وجود دارد که بتوان تشخیص داد آیا یک فروشنده خودساخته موفق می‌شود یا خیر».
البته تهیه لیست بلند بالایی که در آن دلایل موفقیت ذکر شده باشد، (سخت کوشی، استقامت، هوش، راستی، یکدلی و غیره) آسان است، اما تجربه من در این زمینه و تحقیقاتی که انجام داده‌ام نشان می‌دهد که چهار عامل عمده در موفقیت فروشندگان خودساخته نقش دارد. این چهار عامل عبارتند از: مهارت فن بیان، «مدل‌سازی» تجارب، تیزهوشی و سودآوری.

ادامه مطلب ...

ریچارد جان: موفقیت یک سفر مداوم است.

در این سخنرانی که بر اساس داستانی واقعی است، ریچارد جان به ما یادآوری می کند که مسیر موفقیت مسیری یک طرفه نیست، بلکه یک سفر طولانی و همیشه در جریان است. او داستان کسب و کار خودش را تعریف می کند که چگونه از شکست خودش درس های ارزشمندی گرفت-- وقتی دست از تلاش بکشی، شکست خواهی خورد.

7 اصل طلائی برای موفقیت در مذاکره

نویسنده : سعید وفائی
سخنران،مدرس و مشاور                                          
توانمندسازی فردی و سازمانی
چاپ شده در شماره شهریور 90 مجله پنجره خلاقیت

1-خود را جای طرف مقابل بگذارید
برای موفقیت بیشتر در مذاکره یکی از بهترین ابزارها، همدلی است (EMPATHY) . همدلی به این معنا است که دنیا را از دریچه چشم طرف دیگر ببینیم . اینکه اگر ما به جای او بودیم چگونه به این موضوع خاص فکر می کردیم ؟ چه منافعی برای ما اهمیت داشت ؟ چه مواردی باعث نگرانی ما می شد؟ درچه صورت حس یک بازنده را داشتیم و در چه صورت احساس می کردیم برنده شده ایم ؟ گاهی نتایج به همین سادگی که ما فکر می کنیم نیستند مثلا ممکن است برای طرف مقابل شما پاسخگویی به رئیسش بسیار بحث مهمی باشد. بنابراین باید این نکته را کشف کرده و به آن توجه کنید و حتی کمکش کنید تا به دلایل قانع کننده ای برای رسیدن به توافق با شما یا عقد قرارداد با شرکت شما دست یابد( البته شایان ذکر است مهمترین عوامل تصمیم گیری در انسانها عوامل احساسی است که باید مورد توجه واقع شود) .به هرحال با نزدیک شدن بیشتر با مخاطب و توجه به گفته هایش می توانید به میزان زیادی به خواسته ها و نگرانی هایش پی ببرید و در نهایت با اعتماد سازی بیشتر به او کمک کنید تا با آسودگی خاطر با شما به توافق برسد.

ادامه مطلب ...

استیو جابز پیشگام در استراتژی کارآفرینی

نویسنده :سعید فلاح
PHD در مدیریت استراتژیک

برنامه‌ریزی استراتژیک ،تلفیقی از علم و هنر و در رأس مسئولیت‌های مدیریت عالی هر سازمان قرار دارد، بــــــه‌گونه‌ای که بدون آن اداره یک سازمان به نحو مطلوب و منطقی در شرایط رقابتی میسر نیست. در این مقوله، مدیر ارشد سازمان به مثابه‌ی ناخدای کشتی می‌ماند که نقش اصلی هدایت کشتی در دریای بعضاً متلاطم را به سرمنزل مقصود برعهده دارد. اگر تشبیه سازمان بدون مدیر ارشد به کشتی بدون ناخدا را بپذیریم، نقش و اهمیت مدیر ارشد سازمان بسیار پررنگ‌تر جلوه خواهد کرد.

ادامه مطلب ...

کن رابینسون: زمان انقلابِ یادگیری فرا رسیده است!

بعد از سخنرانی آموزنده در سال 2006، کن رابینسون در این سخنرانی مفرح و تامل برانگیز، در مورد تغییرات بنیادین از مدارس استاندارد به آموزش متناسب برای هر فرد و خلق شرایطی برای شکوفا شدن استعدادهای ذاتی کودکان صحبت می کند.

برای قهرمان بودن صبر نکنید.

آتش نشان داوطلب، مارک بزوس داستانی از یک عمل قهرمانانه که زیاد بر طبق انتظار پیش نرفت را می گوید -- اما این درس بزرگی به او یاد داد: برای قهرمان بودن صبر نکنید.

رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های نوین کسب‌وکار

مترجم :آوا کشاورز  نقل از دنیای اقتصاد

شرکت‌های پیشرو دریافته‌اند که شبکه‌های اجتماعی جدید مانند فیس‌بوک و توییتر می‌توانند سرمایه مناسبی برای تولید محصولات جدید باشند. «راجش چندی» نتیجه مطالعات مفصلی را که با چهار پروفسور دیگر درخصوص این نقش انجام داده منتشر کرده‌است که در ادامه می‌آید.

این نتایج می‌تواند به راحتی مسیرهای فعلی را که منجر به تولید محصولات جدید می‌شود، متحول کند.
تعداد کاربران فعال فیس‌بوک در سال 2011 به بیش از600 میلیون رسیده و همچنان در حال افزایش است. عده زیادی انتظار دارند این شرکت به یک شرکت عمومی‌تبدیل شود: ارزش اولیه آن در بورس (IPO) بالغ بر 35 تا 40 میلیارد دلار برآورد می‌شود. چرا؟ دلیل آن ساده است. امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی از قبیل توییتر و فیس‌بوک مهم‌ترین منبع به روز یا به بیان دیگر «لحظه به لحظه» خبرهای گزارش شده از طرف مردم هستند. از مردمی ‌که خبرهای شخصیشان را به شبکه‌ای از دوستانشان گزارش می‌کنند تا آژانس‌های عمومی‌ که اتفاقات مختلف ازجمله اتفاقات روزمره، سونامی ‌ژاپن یا زمین لرزه‌ها را گزارش می‌کنند. اما ارزش این شبکه‌ها بیش از اینها است و آن، جایی است که می‌تواند به کسب‌و‌کارتان مربوط شود.

ادامه مطلب ...

بازاریابی استراتژیک ملا نصرالدین

منبع: http://modiriran.ir


ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگی٬ حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. تا اینکه مرد مهربانی از راه رسید و از اینکه ملا نصرالدین را آنطور دست می‌انداختند٬ ناراحت شد. در گوشه میدان به سراغش رفت و گفت: هر وقت دو سکه به تو نشان دادند٬ سکه طلا را بردار. اینطوری هم پول بیشتری گیرت می‌آید و هم دیگر دستت نمی‌اندازند.

ملا نصرالدین پاسخ داد: ظاهراً حق با شماست٬ اما اگر سکه طلا را بردارم٬ دیگر مردم به من پول نمی‌دهند تا ثابت کنند که من احمق تر از آن‌هایم. شما نمی‌دانید تا حالا با این کلک چقدر پول گیر آورده‌ام.

شرح حکایت 1 (دیدگاه بازاریابی استراتژیک)
ملا نصرالدین با بهره‌گیری از استراتژی ترکیبی بازاریابی، قیمت کم‌تر و ترویج، کسب و کار «گدایی» خود را رونق می‌بخشد. او از یک طرف هزینه کمتری به مردم تحمیل می‌کند و از طرف دیگر مردم را تشویق می‌کند که به او پول بدهند .
«اگر کاری که می کنی٬ هوشمندانه باشد٬ هیچ اشکالی ندارد که تو را احمق بدانند.»


شرح حکایت 2 (دیدگاه سیستمی اجتماعی)
ملا نصرالدین درک درستی از باورهای اجتماعی مردم داشته است. او به خوبی می دانسته که گداها از نظر مردم آدم های احمقی هستند. او می دانسته که مردم، گدایی – یعنی از دست رنج دیگران نان خوردن را دوست ندارند و تحقیر می کنند. در واقع ملانصرالدین با تایید باور مردم به شیوه خود، فرصت دریافت پولی را بدست می آورده است.

«اگر بتوانی باورهای مردم را تایید کنی آنها احتمالا به تو کمک خواهند کرد. »

هشت درسی که در حوزه فروش از حزب جمهوری خواه آمریکا می آموزیم

ارسال کننده:محمد .دانشجو

1. مشتریان خود را به روشی مناسب سرگرم کنید
 حمایت از گروه های مخالف با اصول مذهبی برای حزب جمهوری خواه مشکلاتی بزرگ پدید آورد. با این وجود همیشه حق با مشتری است. چنانچه در پی کسب درآمد فراوان هستید، باید تمام تسهیلات مورد نیاز برای مشتری را فراهم کنید. در این شرایط نباید آنها را از هم متمایز کرده و تفاوتی میان آنها قائل شوید.

  2.در پی کسب درآمدهای بالا باشید.
به گفته کارشناسان همیشه انجام یک معامله ده هزار دلاری آسانتر از فروش ده کالای هزار یک دلاری است. این موضوع در سیاست نیز مصداق پیدا می کند. وقتی می توانید با همکاری با چند شرکت بزرگ درآمد زیادی کسب کنید، چرا ذره ذره این پول را از افراد مختلف به دست بیاورید؟ از زمانی که دادگاه عالی امکان پنهان کردن امتیازات پرداختی از سوی شما را فراهم می کند، شما حتی می توانید تظاهر کنید که این کمک های مالی مبارزاتی را از خانواده خود دریافت کرده اید.

ادامه مطلب ...