چکیده: انجام مطالعات امکانسنجی کاربردی در بخش بازار همواره با تنگناها، موانع و محدودیتهای بسیار همراه است که توجه نکردن به این موارد، در بسیاری از موارد نتایج کاربردی مطالعات بازار را به شدت منحرف خواهد کرد. در این پژوهش تلاش شد تا براساس تجارب گذشته و با اتخاذ نگرشی متفاوت، برخی از تنگناها، موانع و محدودیتهای فراوری محقق و کارشناس تحلیلگر بازار، با تفکیک آن تحت دو سرفصل تنگناها و موانع ساختاری و سپس تنگناها و موانع اجرایی، مورد بازنگری و تأمل دوباره قرار گیرد.
خلاصه کتاب: گردآورندگان: سعیده هدایتی، آزاده محمودیان- تهمینه کراچیان- نشر سیطرون- مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. مدیریت آموزشی در بین سایر انواع مدیریت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. اصولاً علم متعلق به فرد یا جامعه خاصی نیست ولی هدف اساسی علوم حل معما ها و مشکلات فیزیکی، اجتماعی و... زندگی انسان ها است. علوم باید در درجه اول در خدمت مشکلات و مسائل خاص مردم هر جامعه باشد.
مدیریت یک امر ذاتی یا اکتسابی است؟
سعی بر این است که در آخر این مطالب بتوانیم پایه های علم رهبری و مدیریت خود را رهبری کنیم. ( دکتر سید محمد میر کمالی عضو هیأت علمی دانشگاه تهران )
فصل اول: مفاهیم ، اهمیت و اهداف مدیریت آموزشی
اگر شما فروشنده ای هستید که با شرکت های مختلف در ارتباط باشد یا شرکتی هستید که به افراد خدمات ارائه می کنید، در هر صورت گاهی مجبور خواهید شد که ارزشهای خود را از طریق تبلیغات نوشتاری، تلویزیونی، تماس های تلفنی و یا حضور در جلسات به اطلاع مشتری برسانید.
موفقیت در توجیه مشتریان، موفقیت در تجارت است.
خبر خوش آنکه برای تهیه یک پیام تأثیرگذار احتیاجی نیست که شما یک نویسنده یا سخنران حرفه ای باشید. به آسانی می توانید با استفاده از 3 راهکار زیر نتایج غیر قابل باوری را بدست آورید.
راهکار شماره 1: الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید
چکیده
:چکیده
چکیده
تبلیغاتچی های ماهر و بازاریابان زبردست می دانند که فروش، پایان رابطه با
مشتری نیست و در واقع آغاز یک رابطه ی بلند مدت با وی، جهت ترغیب به
خریدهای بعدی و توسعه نام تجاری مزبور در میان سایر مصرف کنندگان از طریق
توصیه محصول مزبور به ایشان است. زمانی که محصول خریداری می شود، مصرف
کنندگان توقع نتایج معینی از خرید خود دارند. در این مقاله به مطالعه
رفتار پس از خرید مصرف کنندگان با رویکردی بر رضایت و وفاداری آنان، رفتار
شکایت آمیز آنان و تغییر مصرف از یک نام تجاری می پردازیم.
واژه های کلیدی:
رفتار مصرف کننده۱، رفتار پس از خرید۲، رضایت مصرف کننده۳، رفتار شکایت آمیز۴، تغییر نام ونشان تجاری۵٫
زمستان ۱۳۸۹
چکیده
هدف این مقاله کشف عواملی است که منجر به نمودار شدن بازاریابی رابطه مند
در عمل و علم می¬شود و اینکه چه عواملی به طور محتمل جهت گیری آینده
بازاریابی رابطه مند را تغییر شکل می¬دهند. درک حرفه¬ای وعلمی بازار،
اهمیت بازاریابی رابطه مند برای شرکت¬های معاصر است و هنوز استراتژی¬ها و
فنون بازاریابی رابطه مند به عنوان زمینه¬ای خاص مطرح هستند.
با توجه به نقش خدمات و کیفیت ارائه شده همراه آن، مشتریان عمدتاً به علت
این که خدمات قابل لمس نیستند آن ها را نادیده می گیرند سازمان ها با در
نظر گرفتن رضایت مشتری هم فروش خود را چندین برابر می کنند و هم نوعی
رابطه دوستانه بین مشتری وسازمان ایجاد می کنند.
همچنین این مقاله به بررسی بازاریابی رابطه مند و درگیری ذهنی مصرف کننده
در مورد مزایای ارتباطی ادراک شده در انواع خدمات می پردازد.
واژگان کلیدی
بازاریابی رابطه مند، درگیری ذهنی مصرف کننده، کیفیت خدمات
چکیده:
اخیراًخرید وسواسی موضوع مقالات متعدد پژوهش مصرفکننده و دیدگاههای
روانپزشکی شده است. و این نوع خرید توسط برخی از محققان به عنوان اجبار و
توسط دیگران به عنوان اعتیاد شناخته شده است. راهحلهای مشترک این مشکل
درمان دارویی، شرکت در گروههای خودکفا و درمان شناختی- رفتاری شناسایی
شده است.
هدف این مقاله این است که به طور انتقادی برچسب خرید اجباری زدن را به
منظور درمانسازی پزشکی از هر دو منظر کنترل اجتماعی پزشکی و غیر پزشکی
انحراف مصرفکنندگان بررسی نماید. به عقیده ما کوشش برای طبقهبندی خرید
وسواسی به عنوان یک بیماری روند جاری درمانسازی پزشکی مسائل رفتاری را
نشان میدهد که ممکن است در چهارچوب وسیعتری از پدیدههای مرتبط مانند
بحرانهای مالی سالهای ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ و اقتصاد مصرف محور آمریکای شمالی
بهتر درک شوند. (Lee & Mysyk, 2004, 1709)
لغات کلیدی: خرید وسواسی، درمانسازی پزشکی، برچسب زدن، اختلال، بحران.