Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

Change Manager

مدیریت، یعنی اینکه شما نمی‌توانید از تلاش کردن بازایستید، بلکه باید سخت‌تر تلاش کنید تا در اوج بمانید.

عصر بازاریابى اجتماعى

امیـد رهـنـما کارشناس مدیریت MBA

قیمت از نظر لغوى یعنى سنجش، ارزیابى، اندازه و معیار. قیمت در بازار عبارت است از ارزش مبادله اى کالا و خدمت که به صورت واحد پول بیان مى شود. بر این اساس  قیمت گذارى  به طور ساده  یعنى  تعیین  قیمت  براى  کالا یا خدمت . قیمت گذارى  فعالیتى  است  که  باید تکرار شود و فرآیندى  مداوم  و پیوسته  است این  تداوم  ناشى  از تغییرات  محیطى  و عدم  ثبات  شرایط  بازار است  که  لزوم  جرح  و تعدیل  قیمت  را ایجاد مى کند.

چه روشها یا کانالهاى توزیع در دسترس ما هستند؟
وظیفه کانالهاى توزیع ،انتقال کالاها با روشى مناسب ازتولیدکننده ها به مصرف کننده هاست .در کالاهاى مصرفى سریع الانتقال مثل خمیر دندان ،چیپس ،لبنیات و....ارزش فروش فردى زیاد نیست لذا براى بدست آوردن سود قابل قبول باید به فروش با حجم زیاد تکیه کرد.بنابراین باید کانالهاى متفاوتى پیداکنیم.در کالاهى پر حجم و کم سود باید بازارهایى را که در آنها محصولات بتدریج توزیع مى شوند، گسترش دهیم ،تاسود را از محصولات متنوع در بین تولید کنندگان متنوع بدست آوریم.انتخاب کانالها ى توزیع با در نظر گرفتن موارد ذیل انجام مى شود :
۱-نوع محصول: کالاهاى کوچک با حجم زیاد مثل شکلات از زنجیره توزیع طولانى ترى برخور دارند تا محصولات سنگین که حمل و نقل آن مشکل است (مثلا مبلمان که نمونه ارایه مى شود و پس از سفارش از کارخانه ساخت و ارسال مى گردد.)
۲-بازار : محصولات صنعتى از کانالهایى غیر از محصولات مصرفى ارایه مى گردند.(مثل لامپ اتومبیل)
۳- نوع شرکت : یک شرکت کوچک نیازمند به واسطه هاست زیرا توان مالى هزینه هایى همچون هزینه حمل و نقل یا نمایندگى را ندارد.
چگونه مى توان ازترویج فروش بهترین استفاده را کرد
ترویج فروش عبارتست از عملکرد بازاریابى که براى رسیدن به اهداف با اضافه کردن ارزشهاى ملموس اضافى به محصول یا خدمات اقدام، و در جهت آن تلاش مى کند.
آگهى ها ممکن است در ایجاد آگاهى نسبت به محصول یا خدمت خیلى موثر باشد اما ضرورتا به خرید منجر نمى شود آگهى تا جایى که به نقش آن در برنامه کلى بازاریابى مربوط مى شود مى تواند به عنوان یک فعالیت استراتژیک در نظر گرفته شود در حالى که ترویج هاى فروش یک تاکتیک است.
آگهى با هدف فروش طولانى مدت و جا انداختن کالا در بازار است ولیکن در ترویج فروش هدف افزایش فروش کوتاه مدت یا امتحان یک محصول جدیداست.
فروش رو در رو( فروش شخصى)
فروش رو در رو ، ارائه مشخص محصولات به مشتریان بالقوه را شامل مى شود که هم براى بازارهاى مصرفى و هم براى بازارهاى صنعتى مهم است . فروش شخصى شاید مهمترین قسمت از شبکه ارتباطى در بازارهاى صنعتى و مصرفى با دوام باشد. فروش رو در رو موثرترین و در عین حال گران ترین نوع فروش مى باشد.
انتخاب رسانه مناسب یکى از عناصر مهم در کار ارتباطات مدیریتى
انتخاب از بین فهرست رسانه هاى موجود صورت خواهد گرفت و وسایلى که مورد توجه قرار مى گیرد عبارتند از :رسانه هاى خبرى (رادیو و تلویزیون)، آگهى مطبوعاتى ،پوسترها،نمایشگاهها و مکاتبات مستقیم که براى مقاصد متعدد انجام مى شود.
مثلا اگر از فهرست اولیه روزنامه انتخاب شده باشد ،با ید در انتخاب بهترین و پر بیننده ترین روزنامه انتخاب شود.
ارزیابى نتایج برنامه هاى ارتباطات:
پس از سرمایه گذارى مقدار زیادى پول و صرف زمان در روشهاى متعدد ارتباطى با مصرف کنندگان و مشتریان احتمالى ،ضرورى است که کارشناسان ارتباطات اقدام به ارزیابى نتایج کار خود بنمایند تا مطمئن شوند که آن طرح ها در رسیدن به اهداف مورد نظر موفق بوده اند یاخیر ویا اینکه از نظر هزینه به صرفه بوده اند یا خیر؟
امیـد رهـنـما کارشناس مدیریت MBA

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد